جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

ابراز علاقه توسط زبان جسمانی


ابراز علاقه توسط زبان جسمانی
رفتار شما نسبت به گفتارتان تاثیر بیشتری را بـروی افـراد میگذارند. بـا حالت هایی که به خود می گیـرید می توانید
بـه دیگران نشان دهید که چگونه باید با شما رفتار کنند و چـه چیزهایی به شما بگویند. اگر میخواهید به آنها نشان
دهید که آرام و راحت هستید و به نوعی علاقمند به ایجاد ارتباط می بـاشید، بـایـد بـه وسیـله حـرکـات خـود از آنــها
"استـقبال" کنید. "استقبال" کردن به معنای این است که از خـود تمایلات مثبت نشان دهید.
● لبخند زدن
مناسب ترین راه برای نشان دادن علاقه و مهربانی به شخص مقابل لبخند زدن می باشد. اگر نتوانید لبخند را بر روی لبان خود نگه دارید آنها تصور می کنند که شما جذب نشده اید و فرد سرد و گوشه گیری هستید.
لبخند زدن به منزله نوعی خوش آمد گویی محسوب می شود. شما با انجام این کار مردم را به برقراری ارتباط با خود دعوت می کنید.
● تصدیق کردن
اگر بخواهید در گفتگوها به صورت غیرکلامی موافقت و علاقه خود را نسبت به موضوع مورد بحث اعلام کنید می توانید این کار را از طریق تکان دادن سر خود انجام دهید. اگر با این روش صحبت های گوینده را تصدیق نکنید او احتمالا فکر می کند که شما با او مخالف هستند و یا هیچ علاقه ای به گفته های او ندارید.
● متمایل شدن به جلو
خم شدن به سمت شخص مقابل نشان دهنده علاقه شما نسبت به اوست و این امر را ثابت می کند که شما جذب او شده اید و می خواهید با وی ارتباط نزدیکتر و صمیمی تری را بر قرار کنید. البته باید خیلی آرام و باوقار به سمت او خم شوید چرا که نزدیکی بیش ازحد و با سرعت نوعی تجاوز و تعرض به حریم شخصی دیگران محسوب می شود.
● باز بودن
انداختن دست ها بر روی هم، جمع کردن کف دست ها، دست به سینه نشستن، جفت کردن کف دست ها به هم و انداختن پاها بر روی هم به طوریکه بخواهید به نوعی از طرف مقابل دور شوید همه و همه جزء حالت های بسته به شمار می روند و نشان دهنده نوعی حالت تدافعی هستند به این معنا که می خواهید از خود محافظت کنید و علاقه خاصی به برقراری ارتباط ندارید. ژست های باز به خود بگیرید و با روی باز از طرف مقابل خود استقبال کنید تا بتوانید بر اساس مهربانی رابطه ای صمیمی با او برقرار کنید.
● لمس کردن
لمس کردن از توجه زیاد نسبت به فرد نشات می گیرد. اگر می خواهید از همسرتان با مهربانی و گرمی استقبال کنید هنگام دست دادن دست چپ خود را بر روی دست راست او بگذارید، بازوهای او را بفشارید، کمر او را نوازش کنید و او را در آغوش بگیرید. با برقراری ارتباط جسمانی شما اعلام می کنید که خواستار برقراری روابط تنگاتنگ و صمیمانه هستید.
● ارتباط چشمی
● چشم ها گویا ترین و پر اثرترین عضو بدن هستند. یکی از مهمترین پیش نیازهای ایجاد ارتباطات موفق اجتماعی نیز همین ارتباط چشمی است چرا که نشانگر توجه و احترام شما نسبت به فرد مقابل است. چشمان شما حرف می زنند و توانایی برقراری ارتباط را دارند. " من الآن بیشتر از هر لحظه ای به تو علاقمندم" اگر شما در حین بیان چنین جمله ای از نگاه کردن به چشمان طرف خود خودداری کنید نه تنها این تصور را که نسبت به او بی علاقه اید ایجاد می کنید بلکه این امکان وجود دارد که او شما را فرد دروغگویی نیز بپندارد. سعی کنید در هنگام صحبت کردن هر بار بین ۱ تا ۱۰ ثانیه به چشم های فرد مقابل خیره شوید البته بهتر است که بیشتر این زمان هنگامی باشد که در حال گوش کردن هستید و نه صحبت کردن.

http://wayoflife.blogfa.com
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید