چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

رابطه‌ی علت و معلولی پوستر نمایشگاه هفدهم


رابطه‌ی علت و معلولی پوستر نمایشگاه هفدهم
پوستر نمایشگاه شانزدهم که یادتان هست؟ چند تار کج و معوج و تعدادی گره ترکی و فارسی که در نهایت سادگی تکه فرشی را به کاتر بریده و در کنار این چله نشانده و پوستر مهمترین نمایشگاه فرش ایران را شکل دادند!!
البته امسال خلاقیت فراوانی خرج شده و دفتینی هم به این مجموعه اضافه شده که چله های فرش پایین پوستر از آن بیرون آمده و باقی داستان هم که مثل پوستر قبلیست! یعنی واقعاً مرکز ملی فرش و وزارت بازرگانی توانایی بستن قرارداد با حتی یک دانشجوی گرافیک را هم ندارند که هم آن دانشجوی بی نوا بتواند گوشه ای از خرج تحصیلش را بدهد و هم وقت مدیران این سازمانها برای طراحی پوستر گرفته نشود؟!
اگر این قرارداد بسته شود همانطور که اشاره شد علاوه بر تولید کار، وقت مدیران هم آزاد می شود و می توانند گاهی تصمیمات سازنده تری برای هنر ملی سرزمنیمان داشته باشند. اگر هم علاقه ی آنها به کار در زمینه ی گرافیک بیشتر است – که مقداری هم با طراحی این پوسترها در آن تجربه کسب کرده اند – می توانند جای خود را به یک گرافیست بدهند تا او هم کمی در زمینه ی فرش تجربه به دست آورد. البته سالهاست که پایه ی صندلی غیر فرشی ها روی ترنج فرش جا خوش کرده و حتی برای جارو کشیدن و یا شستشو دادن فرش هم از آن بلند نمی شود.
سید جواد حسینی
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید