جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

۱۷ مرداد: در شهر چه خبر


۱۷ مرداد: در شهر چه خبر
یکی از مهم‌ترین بخش‌ های کارهای اداری، کپی گرفتن از اسناد و مدارک است و این در حالی است که متاسفانه شماری از ادارات به دستگاه های کپی ویژه ارباب رجوع مجهز نیستند.
● کپی نداریم
در برخی از ادارات دستگاه کپی تنها به کار‌های داخلی اختصاص داده شده و در مقابل اعتراض مراجعه کننده که می‌خواهد از دستگاه کپی استفاده کند این پاسخ مطرح می‌شود که « کپی نداریم».
به این ترتیب ضمن اتلاف وقت، ارباب رجوع بین طبقات اداره برای پیدا کردن دستگاه کپی سرگردان می‌شود و دست آخر هم باید به خارج از ساختمان مراجعه کند تا بتواند این بخش از هفت خوان کار‌های اداری را انجام دهد.
از آنجایی که این ادارات هستند که به کپی مدارک مراجعه کنندگان نیاز دارند و خدمات رسانی جزء وظایف تعریف شده آنهاست، بهتر است تا در ادارات اتاقی مخصوص کپی گرفتن در نظرگرفته شود تا ارباب رجوع بتواند در همان محل از مدارک خود کپی بگیرد.
● هزینه سینی مقوایی
در فصل تابستان مقابل بستنی، فالوده‌و آبمیوه‌فروشی‌ها حسابی شلوغ است و گاهی صفی بسیار طولانی جلوی این مغازه‌ها تشکیل می‌شود که از سکه بودن بازار این صنف حکایت دارد.اما ماراتن در صف ایستادن و خرید آبمیوه یا فالوده در مرحله آخر با یک مشکل مواجه می‌شود.
آن دسته از افرادی که با خانواده‌شان برای تفریح بیرون آمده‌اند، معمولا چند عدد آبمیوه یا فالوده سفارش می‌دهند اما هنگامی که می‌خواهند آن را تا محل پارک خودرو حمل کنند با این سؤال مواجه می‌شوند: «چگونه؟» متاسفانه برخی از آبمیوه فروشی‌ها برای حمل لیوان‌ها چاره‌ای نیندیشیده‌اند و مشتری ناچار است تا در چند بار رفت و آمد آبمیوه‌های خریداری شده را به دست خانواده‌اش برساند.
البته برخی از آبمیوه‌فروشی‌ها هم سینی‌های پلاستیکی را به این منظور در نظر گرفته اند که بابت آن از مشتری بیعانه دریافت می‌کنند تا سینی را باز‌گرداند.
در این بین تعدادی از آبمیوه‌فروشی‌ها هم برای اینکه سینی‌های مقوایی را در اختیار مشتری قرار دهند، یک هزینه جداگانه دریافت می‌کنند.
● بهانه‌های زیر برف پاک‌کن
اگر طراح‌های خودرو تیغه‌های برف‌پاک‌کن‌ را روی شیشه خودرو تعبیه نمی‌کردند، معلوم نبود برخی شهروندان می‌خواستند بهانه‌های برف‌پاک‌کنی خودرا ‌کجا نصب کنند.
این دسته از راننده‌ها از زیر برف‌پاکن‌ علاوه بر برداشتن برگ جریمه، استفاده‌های دیگری نیز می‌کنند. برای نمونه هنگامی که با کمبود جای پارک مواجه می‌شوند هر جا که اراده کردند توقف کرده و بهانه‌ این حرکت خود را به صورت مکتوب به آگاهی کسانی که مسیر آنها مسدود شده می‌رسانند.
این افراد به زعم خود حساب عاقبت کار را هم می‌کنند. به همین منظور آدرس یا شماره تلفن خود را هم روی کاغذ زیر برف‌پاک‌کن نصب می‌کنند تا شاکی‌ها به قول معروف شاکی‌تر نشوند و با تماس با آنها اوضاع ختم به خیر شود.
البته کارکردهای تابستانی برف‌پاک‌کن به این مورد یا گذاشتن برگ جریمه ختم نمی‌شود. برای نمونه برخی شهروندان با مسئولیت‌هنگام تصادف با خودرو‌های پارک شده و فاقد راننده‌، شماره تلفن خود را برای راننده می‌‌گذارند.
بدین ترتیب وی می‌تواند با تماس با آنها مراحل قانونی تصادف را پی بگیرد. البته باید توجه داشت که نباید فقط به نصب یک تکه کاغذ برای آگاه کردن فرد خسارت دیده بسنده کرد.
● موزه فشار قوی
در برخی خیابان‌های شهر به قدری تابلو‌های برق باز و بدون چفت و بست وجود دارد که می‌توان این بخش از شهر را موزه تابلو‌های فشار قوی نام نهاد.
سیم‌ها و حتی کابل‌های ضخیم و لختی که در تابلوی برق بعد از حرکات مارپیح به این سو و آن‌سو خزیده‌اند هر پدر و مادری را وا می‌دارد تا فرزند خردسالشان را از این تابلو‌ها دور کنند.
به طور حتم فقط یکی از این تابلو‌های باز برای از پای در آوردن یک بازدید کننده‌ خردسال و کنجکاو کافی است.
هر چند هر از گاهی ماموران برای بستن و قفل کردن تابلو‌های برق به خیابان‌ها می‌آیند اما این موضوع زیاد دوام نمی‌آورد و پس از چندی کارگران و مهندسان برق از یاد می‌برند که در این جعبه زرد رنگ خطرناک را باید ببندند.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید