جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

هر روز یک تغییر


هر روز یک تغییر
زنان به علت تغییر سطح هورمون ها در بدن شان در روزهای مختلف هر ماه بیولوژیک خلق و خوهای متفاوتی از خود بروز می دهند. با آگاهی از این تغییرات از تغییرات روحی و روانی خود و دیگر زنان متعجب نخواهید شد.
▪ روزهای اول تا سوم
به دلیل پائین بودن سطح استروژن، زنان در خود فرورفته و بسیار ساکتند. ترجیح می دهند در منزل باشند و مثل قبل با دوستانشان صحبت نمی کنند.
▪ روز های چهارم تا دهم
به دلیل افزایش سطح استروژن و تستسترون، انرژی زنان افزایش یافته، تمایلات اجتماعی بودن و برنامه ریزی در آنان بیشتر می شود. آنها احساس خوشحالی بیشتری کرده و به دوستانشان نزدیک می شوند.
▪ روزهای یازدهم تا سیزدهم
سطح استروژن و تستسترون به بالاترین حد خود می رسد، از این رو زنان بیشترین جرأت و شجاعت را دارند و قادرند کارهایی را که قبلاً از انجام آنها خجالت می کشیدند، انجام دهند. زنان در این ایام به گوش شنوا نیاز دارند، زیرا بسیار پر حرف می شوند.
▪ روزهای چهاردهم تا هفدهم
به دلیل تخمک گذاری سطح استروژن و تستسترون در سرازیری کاهش قرار می گیرد. زنان بسیار زود رنجیده خاطر می شوند و تقصیر را از جانب دیگران می دانند. با افزایش سطح پروژسترون، آنها ملایم تر شده و فعالیت های آرام تری را انجام می دهند.
▪ روزهای هجدهم تا بیست و دوم
سطح استروژن و تستسترون افزایش یافته و رنجش ها موقتاً پایان می یابد. پروژ سترون همچنان بالا رفته و باعث کاهش احساسات هیجانی در فرد می شود.
▪ روز بیست و سوم به بعد
سطح استروژن، پروژسترون و تستسترون کاهش پیدا خواهد کرد. در این ایام زنان بسیار کم حوصله و دم دمی مزاج می شوند و ترجیح می دهند کمتر فعالیت اجتماعی داشته باشند. آنها می خواهند به همراه یک دوست در منزل بمانند. به دلیل نیازهای بدنی، تمایل آنها به مصرف شکلات افزایش پیدا می کند.

زهرا شیدایی
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید