چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

لاک پشت دو سر در چین


لاک پشت دو سر در چین
در علم زیست شناسی معمولا موجودات دو سر دارای مشکلاتی برای ادامه حیات هستند. اما اخیرا لاک پشت دو سری در چین یافته شده است که به نظر می رسد هیچ مشکل خاصی ندارد.
یک تاجر اهل شهر کینگ دائو (Qingdao)، طبق گفته خود سال گذشته این حیوان را از بازار فروش حیوانات خریداری کرده است. طبق گزارشات مطبوعاتی، هر دو سر این جانور به خوبی با هم کار میکنند و حتی به طور هم زمان قادر به غذا خوردن هستند.
صاحب این لاک پشت می گوید: "او بیش از یک لاک پشت معمولی غذا می خورد و در طول سال گذشته رشد بسزایی داشته است. "
در چنین مخلوقاتی، قالب و استخوان بندی غیرمتعارف در زمانی که هنوز از تخم بیرون نیامده اند، شکل می گیرد. جنین آنها مراحل لازم برای دو قسمت شدن را آغاز می کند، اما قادر به اتمام آن و بوجود آوردن دوقلوهای معمولی نیست، در نتیجه نمی تواند به طور کامل آنها را از هم جدا کند.
در حالیکه اغلب ناهنجاری ها و اختلالات غیر معمول در گونه های مختلف جانوران از قبیل ماهی ، مار، موش، گاو و حتی انسان ها، ناشی از همین تقسیم ناقص جنین در آنهاست.
متخصصین معتقدند درصد زنده ماندن جانوران دوسر روز به روز در حال کاهش است، اما قادر به زاد و ولد هستند. در باغ وحش سن دیه گو، یک مار دو سر به نام تلما و لوئیز، قبل از مرگش ۱۵ فرزند سالم به دنیا آورد.

National Geographic
منبع : سایت فریا


همچنین مشاهده کنید