پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

رشته‌های سخت‌ و آسان در زندگی


رشته‌های سخت‌ و آسان در زندگی
در زندگی واقعی رشته‌های زیادی در دست ما است که می‌توانیم از میزان کشش آن‌ها متوجه شویم که کی موقع سخت‌گیری و کی موقع سهل‌گیری است. این رشته می‌تواند مدیریت هزینه باشد. می‌تواند تربیت فرزند، رفتار با همسر، ارتباط با مدیر، مشتری و... باشد.
تا حالا بادبادک بازی کرده‌اید؟ اگر جوابتان مثبت باشد، حتما می‌دانید هنگامی که بادبادک به هوا رفت، گاهی باد شدیدی زیر بادبادک می‌افتد و آن را به طور شدید به چپ و راست می‌کشاند. در این حالت اگر بخواهید مقاومت کنید، یا نخ پاره می‌شود یا بادبادک می‌شکند. تنها راه این است که نخ را شل کنید و بگذارید بادبادک تا جایی که می‌خواهد به عقب برود. بعد از مدتی به علت پایین آمدن زاویه، بادبادک کم کم شروع به پایین آمدن می‌کند. در این حالت باید کم‌کم نخ را جمع کنید و بادبادک را به سمت خودتان بکشید تا دوباره بالا بیاید. پ
بعد از مدتی بادبادک بازی، از میزان کشش رشته در دستتان متوجه می‌شوید که کی لازم است نخ را شل کنید و کی آن را سفت کنید. یک تصمیم نابه‌جا می‌تواند به سقوط بادبادک یا آسیب دیدن آن منجر شود.
من معنی اعتدال و میانه‌روی در زندگی را برای خودم با این مثال حل کرده‌ام. در زندگی معنوی هم خداوند سختی‌ها و آسانی‌ها را در پی هم برای ما می‌فرستد تا رشته ارتباط مان برقرار بماند و به پرواز خود ادامه دهیم.
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید