پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

نگاهی گذرا به پورشه ۹۱۱ ، اتومبیلی فوق العاده عجیب


نگاهی گذرا به پورشه ۹۱۱ ، اتومبیلی فوق العاده عجیب
در سراسر جهان خواندنی ها در مورد گران ترین و سریع ترین اتوبمیل های جهان از دیر باز از اهمیت فراوانی برخوردار است. پورشه Cabriolet turbo ۹۱۱ بر خلاف دیگر خودروها نیازی به توقف ودرگیر سازی ترمز دستی نمی باشد و امکان باز و بسته شدن کردن سقف با سرعت کمتر از۵۰ کیلومتر در ساعت را دارا میاشد. قبل از پرداختن به جزئیات آخرین مدل پورشه ۹۱۱ در زمان ۴ ثانیه سرعت را از ۰ به رقم ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرساند و حداکثر سرعت در پورشه ۹۱۱ به میزان ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می باشد که حاکی از توان بالای این خودرو می باشد .
اعداد و ارقام بالا خود حاکی از سطح فن آوری بکاررفته در این مدل می باشد، از لحاظ تجاری نیز Cabriolet turbo ۹۱۱ به عنوان قوی ترین مدل کروکی ساخت شرکتی که بیش از ۶۰ درصد فروش آن را خودروهای بدون سقف تشکیل میدهند، بنابراین این مدل درمیان مردم جهان از اهمیت فراوانی برخوردار میباشند. اوج فن آوری این خودرو در سقف جمع شونده الکتریکی آن است که ظرف مدت ۲۰ ثانیه باز و بسته میشود. این مسئله درکشورهای اروپایی که قوانین رانندگی به طور کامل اجرا میگردند از اهمیت برخودار است زیرا برخی مواقع رانندگان این گونه خودرو ها پس از آغاز بارندگی برای پیدا کردن محل مناسبی برای توقف و باز نمودن سقف دچار مشکل می شوند این سقف پس از باز شدن نیز به خطوط زیبای بدنه ۹۱۱ لطمه های وارد نمی کند. هر چند که در مدل توربو فرم بدنه بواسطه وردی های هوا بزرگتر و برا گیرهای متعدد تا حدی سنگین شده است ولی به هیچ عنوان از خوش استیل بودن ۹۱۱ کاسته نشده است.
۹۱۱ توربو، از پیشرانه ۶ سیلندری از نوع بوکسر بهره مند است. حجم موتور این خودرو ۳۶۰۰ سی سی می باشد و با بهره گیری از تایمینگ متغیر سوپاپ های ورودی و اگزوز سیستم Variocam و دو توربو چارجر به میزان ۴۲۰ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه را تولید می کند. حداکثر میزان گشتاور تولیدی نیز ۴۱۳ ib-ft می باشد که مقدار آن در محدوده دور موتور ۲۷۰۰ الی ۴۶۰۰ دور در دقیقه ثابت است .
منبع : پارسی فا


همچنین مشاهده کنید