جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

آلفارمئو ۸C Competizione ۲۰۰۷


آلفارمئو ۸C Competizione ۲۰۰۷
● الهامی از گذشته ، افتخاری برای آینده
کمپانی آلفا رمئو امسال با ارائه ۸C کمپتیزون و با الهم گرفتن از گذشته پر شکوه این اتومبیل نام خود را هرچه بیشتر در رده اتومبیل های اسپرت اعتبار می بخشد. این اتومبیل نام هیجان انگیزی در تاریخ ورزش در پس چهره آلفارمئوی معروف ظاهرمی کند. کد ۸C برای شناسایی اتومبیل های مختلف جاده ای و اسپرت استفاده می شود. عبارت " Competizione " هم به خودرو ۶C ۲۵۰۰ کمپتیزیون بر می گردد که این اتومبیل یک کوپه اسپرت در سال ۱۹۵۰ بوده و به وسیله فانگیو و زاناردی در مسابقه معروف میل میلیا رانده شد.
● طراحی و آیرودینامیک
سنت و نوآوری در این اتومبیل با ظاهری جذاب و زیبا تلفیق شده و دو صندلی آن موجود در آن نیز منحصر بفرد ساخته شده اند. سازندگان آن با نهایت دقت کوشیده اند حداکثر آیرودینامیک را بدون خدشه وارد کردن به شکل اصلی و سنتی آلفارمئو ایجاد نمایند و آیرودینامیک آن تنها به فرم و قالب اتومبیل مربوط نیست. بریدگیهای بادگیر در جلوی دو طرف، ستون ها، طرح شیشه ای و آینه ها نیز با محاسبات ریاضی طراحی شده و آزمایش های باد در تونل، حالت عادی و غیر عادی از آن به عمل آمده است. همچنین ضریب پرتاب ( Cz ) نسبت به زمین در سرعت های بالا همچون اتومبیل های مسابقه محاسبه و تست گردیده است.
● پیشرانه V۸ "بلکانتو" ایتالیایی
پیشرانه ضربان قلب درآلفارمئو است. در این مدل شکل پیشرانه یک فرم جدید ۹۰ درجه ای V۸ است که دارای حجم سیلندر ۴۶۹۱ سی سی بوده و تنها برای یک هدف ساخته شده است: اطمینان از یک رانندگی راحت و لذت بخش با بهترین عملکرد در بهترین سرعت و در تمامی شرایط و مکانها ! توجه خاصی به صدای پیشرانه معطوف گردیده تا درحین قدرت نمایی آوازی آرامش بخش نیز تولید.
از یک جعبه دنده ۶ سرعته با انتخاب دنده رایانه ای بوسیله یک اهرم کوچک در پشت فرمان استفاده شده است تا بدین ترتیب تعویض دنده ها را به مطمئن ترین و راحت ترین حد ممکن نزدیک کرده باشند. جعبه دنده این اتومبیل در پنج حالت متفاوت: دستی معمولی - دستی اسپرت ـ اتوماتیک معمولی- اتوماتیک اسپرت و حالت یخی قابل تنظیم و استفاده است.
● فضای داخلی
▪ شخصیت و فن آوری
نمای زیبا و جذاب اتومبیل بخاطر استفاده از مواد ترکیبی متنوع در ظاهر بیرونی و اتاق آن است. اگر چه این قسمت یک بحث فنی است اما نشانگر شخصیت و ابهت اتومبیل می باشد. نکته شگرف دیگر استفاده از صندلی های فیبر ـ کربن با طراحی آناتومیک و قابل تنظیم مطابق وضعیت فیزیکی راننده است. یعنی قابلیتی که پیش از این در اتومبیل های مسابقه وجود داشت.
▪ خط قرمز : ۷۵۰۰ دور در دقیقه
▪ ترمزهای جلو و عقب : ABS دیسکهای منفزدارالهامی از گذشته ، افتخاری برای آینده
▪ تایرهای جلو و عقب : ۲۸۵.۲۰R۳۵ - ۲۴۵.۲۰R۳۵
منبع : پارسی فا


همچنین مشاهده کنید