پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

کابینت های آنتیک


کابینت های آنتیک
استفاده از کابینت های آنتیک در حال حاضر در خانه مدرن شما نمایی متمایز ایجاد می کند . البته هنگام انتخاب کابینت های آنتیک با محدودیتی از نظر تنوع رنگ و طرح مواجه خواهید شد . هرچند اگر فرصت کافی برای گشتن و پیدا کردن نمونه هایی از این کابینت ها در بازار ندارید می توانید به شیوه های دیگری کابینت های مدرن را قدیمی تر و آنتیک تر جلوه دهید . به طور کلی می توان گفت این شیوه ها در دو دسته لکه دار کردن و آشفته کردن تقسیم می شوند .
در ابتدا فکر کنید که قصد استفاده از کدام یک از روش ها را دارید . روش لکه دار کردن برای کابینت هایی با رنگ های روشن و ملایم مناسب تر است . برای این کار به تنها چیزی که نیاز دارید مقداری رنگ تیره و برس رنگ و مقداری کاغذ یا پارچه است . مقداری از رنگ را در جای مورد نظر ریخته و سعی کنید با کاغذ به صورت دلخواه پخش و خشکش کنید . کار را تا دستیابی به نتیجه مطلوب ادامه دهید . برای طبیعی تر شدن کناره ها و دسته ها را تیره تر نمایید .
روش رایج دیگر برای قدیمی نشان دادن آشپزخانه ها روش اشفته سازی است . بعد از انجام این روش به نظر می رسد که قدمت کابینت ها بیش از ۱۰۰ سال می باشد . مهم ترین ابزار این روش کاغذ سمباده است . سطح کابینت را سمباده بکشید تا نمایی قدیمی و کهنه پیدا کند و اشپزخانه انتیک شما حاضر خواهد بود .
منبع : P۳۰world


همچنین مشاهده کنید