سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

ورزش کنید، لاغر شوید


ورزش کنید، لاغر شوید
قبل از تعطیلات کنار دریا چند کیلو از وزنتان را کم کنید. فصل دریا نزدیک است خانواده‌ها از هم‌اکنون خود را برای گذراندن تعطیلات تابستانی آماده می‌کنند. تعطیلات کنار دریا بهترین فرصت است برای استراحت و بیرون کردن خستگی‌های یک‌سال کار و فعالیت. اما در اینجا مسئله‌ای هم برای خانم‌ها مطرح می‌شود و آن پوشیدن مایوهای مناسب است همچنین داشتن یک اندام باریک و خوش ترکیب برای این روزهای تعطیلی. هرچند که دریا رفتن بیشتر جنبهٔ بهداشتی و در عین حال تفریحی دارد اما ظاهر شدن به شکلی زننده نیز در کنار دریا که یک محل عمومی است صورت خوشی ندارد به همین جهت از هم‌اکنون به خانم‌ها توصیه می‌کنیم که به فکر تناسب اندام خود باشند و حتی اگر اندام باریکی هم دارند حداقل چهارکیلو از وزن خود را کم کنند. علاوه بر اینکه از نظر ظاهری جلوهٔ خوبی می‌یابند جلوی چاق شدن‌های احتمالی را هم می‌گیرند. چون در فصل تابستان به‌علت گرمای زیاد موادآبکی و میوه‌های آب‌دار و چاق‌کننده زیاد خورده می‌شود و در نتیجه وزن به هر حال چند کیلوئی افزایش می‌یابد. شما اگر از هم‌اکنون به فکر باشید در عرض شش هفته به‌تدریج و با امساک در غذا و ورزش‌های سبک سوئدی می‌توانید چهارکیلو وزن‌تان را کم کنید. شما می‌توانید از دو طریق جداگانه نیز یعنی یا با رژیم غذائی و یا با ورزش اگر فرصت انجام هر دو را ندارید این مقدار وزن اضافی را کم کنید. اگر مایلید از طریق رژیم و در عرض شش هفته چهار کیلو کم کنید بهتر است از این رژیم پیروی کنید. در این رژیم غذائی که ما توصیه می‌کنیم موادقندی و چربی نباید مصرف شود. رژیم بیشتر تشکیل شده است از میوه و مواد پروتئین‌دار که نه چاق‌کننده است و نه ضعیف‌کننده. ما رژیمی توصیه می‌کنیم که می‌توانید عرض شش هفته چهار کیلو از وزنتان کم کنید.
● برای صبحانه
یک فنجان چای یا قهوه کمرنگ بدون قند و شکر. اما موادپروتئینی ـ مقداری شیر، مقداری ماست مقدار کمی پنیر یعنی همه بین ۲۰۰ تا ۱۵۰ گرم. یک عدد تخم‌مرغ ۶۰ گرم گوشت سفید سرد. یک میوهٔ فصل که حدود ۱۵۰ گرم بشود.
● ناهار و شام
مواد پروتئینی ۱۰۰ تا ۱۵۰ گوشت یا ماهی یا دیگر خوراکی‌های دریائی که البته بسته به اشتها و سلیقه شخص در انتخاب غذا دارد. سبزیجات پخته نیز ۳۰۰ گرم. مقداری ماست و مقداری پنیر سفید. همراه با غذا می‌توانید دو لیوان آب بیاشامید. اگر ناراحتی معده ندارید و خوب تحمل می‌کنید می‌توانید نوشیدنی گازدار بیاشامید.
بعد از غذا اگر عادت به خوردن چای یا قهوه دارید می‌توانید یک فنجان بنوشید البته بودن شکر و قند بهتر است. ما بین وعده‌های غذا می‌توانید شربت آبلیمو البته بدون شکر بیاشامید. برای اینکه از ضعف خود جلوگیری کنید باید حتماً در هر وعده غذا موادپروتئینی مصرف کنید و هر روز می‌توانید با تغییراتی در نوع گوشت تنوعی به غذایتان بدهید که خوردن یک نوع غذا دلتان را نزند. به‌عنوان دسر بعد از غذا حتماً میوه بخورید زیرا میوه دارای ویتامین‌های مختلف است و برای بدن ضروری است. در طول روز باید حداقل نیم لیتر آب بیاشامید. همچنین می‌توانید چای یا قهوه بدون قند و شکر بنوشید. مهمترین مسئله این است که غذایتان را با ملایمت بجوید و آرام‌آرام میل کنید.
با ورزش لاغر شوید.
اما اگر از آن کسانی هستید که حال و حوصله‌ٔ رژیم گرفتن و غذانخوردن و گرسنگی کشیدن را ندارید می‌توانید با ورزش‌های سبک و سوئدی چهار کیلو وزن اضافی را کم کنید. اگر این حرکات با کمی خوراکی هم توأم باشد بهتر است در اینجا ما چند نمونه از این حرکات سبک و لاغرکننده را نیز برایتان برگزیده‌ایم که می‌توانید از آنها پیروی کنید.
منبع : مجله دانش یوگا


همچنین مشاهده کنید