پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

نحوه تقلب در مسیر پیشرفت


نحوه تقلب در مسیر پیشرفت
برخی اوقات بدنسازها در مصرف یک نوع ”ماده خوراکی“ تقلب می‌کنند. یعنی این‌که بیش از حد آن را مصرف می‌کنند و برخی اوقات بالعکس! یعنی چون میلی به آن ندارند اصلاً به مصرف آن ماده نیز نمی‌پردازند و کمبود آن را در بدن خود ایجاد می‌نمایند.
اگر شما هم جزء یکی از این دو مورد هستید بهتر است به توصیه‌های کارشناسان بدنسازی توجه کنید. توصیه‌های ذکر شده به‌صورت مختصر در این مقاله گردآوری شده است.
▪ رعایت اعتدال
در تقلب کردن نباید افراط یا تفریط کرد. وقتی در حین رژیم غذائی هوس دسر یا آب‌نبات کردید می‌توانید به‌صورت متعادل از آن میل کنید و مطمئن باشید با خوردن ۲۰۰ یا ۳۰۰ کالری کم‌ارزش تأثیر زیادی را بر روی فیزیک بدنتان به‌صورت شاخص شاهد نخواهید بود.
▪ روش‌های پیشگیری
غذاهائی را که دوست دارید در مورد آنها تقلب کنید را در خانه و در کنارتان نگه‌داری نکنید و مقدار کمتری از آنها بخرید. چیزی را که تحمل خوردنش را دارید دور بریزید. شاید فکر کنید اصراف کرده‌اید ولی بهتر نیست به‌جای این‌که به فیزیک بدنتان آسیب برسانید آن را دور ریخته و از خوردنش صرف نظر کنید؟
▪ فواید تقلب
به‌خاطر داشته باشید که تقلب بعضی وقت‌ها می‌تواند خوب هم باشد. خوردن غذاهای پُر کالری در موقعیت‌های خاص مثلاً یک‌بار در هفته آن هم هنگامی که در حین رژیم غذائی هستید می‌توانید متابولیسم بدن شما را برانگیزاند و حتی به فرونشاندن حس گرسنگی شما به مدت چند روز کمک بکند.
▪ زمان مناسب
برای تقلب کردن زمان را هم در نظر بگیرید. اگر واقعاً احساس بدی درباره خوردن یک غذای معین نظیر کیک پنیر دارید، یک کمک خوب در چنین شرایطی به تعویق انداختن تقلب به زمان بعد از تمرین می‌باشد. در این زمان بدن شما آمادگی لازم را دارد تا از چربی به‌عنوان یک سوخت استفاده کند. بنابراین بیشتر چربی‌هائی که خورده‌اید را به‌عنوان سوخت می‌سوزاند و از انبار کردن آنها تحت عنوان چربی جلوگیری می‌کند.
▪ نتیجه
و نتیجه آن‌که با رعایت اعتدال تقلب، حتی ممکن است به شما کمک کند تا به حجم عضلات خود بیفزائید.
منبع : مجله دانش ورزش


همچنین مشاهده کنید