جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

وقتی ناصر الدین شاه سوار BRT می شود


وقتی ناصر الدین شاه سوار BRT می شود
یحتمل تا به این تایم از اتوباس بابت طی طریق در داخل بلد استفاده کرده و یحتمل تر در احوالیه خاصیه این قارقارکا، غیچ مانده و به قاعده ای نیز کرک و پرتان ریخته است. گویا اتوباس های بلد طهران به انواع برقی، معمولی و BRT تقسیم شده لذا هر شخص بنا بر مسیر مربوطه از نامبردگان جهت سواری بهره مند می شوند لیکن گاهی مواقع من باب مشکلات درون اتوباسی، وضعیه برای اشخاص ضدحال می گردد؟! راپورت خفیه داده اند عده ای از نسوان نظیر شهناز پلنگ و منیژه هفت خط به طرز فجیعی بلیط اتوباس های میرزا راپیچانده و دو دره می کنند لذا به شیوه ای شانتاژ و قایمکی از در پشتی، فلنگ را می بندند؟! ایضا تلاش های عباس آقای اتوباس چی پیرامون گیر انداختن نسوان بلیط دو دره کن، در بیشتر مواقع به جایی نرسیده و ایشان از سوی نامبردگان، رکب می خورند؟!
دیگر اینکه تیکت های اتوباس در این ازمنه قیمتی معادل بیست تومان داشته در حالی که ملت بابت وضعیه کمبود اتول های عمومیه کلی شاکی بوده و از گرانی خدمات بخش خصوصیه بد فرم، نالانند. لیکن عباس آقاهای اتوباس های خصوصیه تا قران آخر رااز طرف مطالبه نموده چنان به شکلی فجیع و خشانت آمیز، قضیه را سخت گیری می نمایند که کار به یقه گیری بعضا پاچه گیری و گازگیری کشیده می شود؟!
عارض به حضورتان دراین تموز گرمآسا من باب تابش مستقیم نور آفتاب به کله مسافرین و شل شدن نیم مثقال دوگوله ایشان، عصبانیت چاشنی کارشان شده و به هر بهانه ای به درگیری با دیگران می پردازند. مثلا در استیشن سیدخندان، جماعت بر سر نشستن روی صندلی با یکدیگر دوئل کرده و چنان بابت تصاحب صندلی با یکدیگر رقابت می نمایند گویی که اگر سر پا بایستند یحتمل تا استیشن توپخانه، از وجودشان چیزی کم خواهد شد؟! همین کارها را می کنند که آمار فرار مغزها بالا می رود؟!
دیگر اینکه منظره داخله اتوباس های BRT بیشتر شبیه برنامه راز بقا بوده طوری که مسافرین جهت زنده ماندن آنچنان دست و پا می زنند و امورات عجیبی از خود بروز می دهند که تفکیک ماهیت انسانی موجودات اندرونی اتوباس ها را بسیار مشکل می کند؟! علی الخصوص که قاعده ای مسافرنما با آویزان شدن از میله های تعبیه شدن و انجام بارفیکس هر بیننده ای را به یاد اوران بوزان و گوریل های جنگل های آمازون می اندازند؟! یکی نیست بگوید که ای مسافرنما این میله ها بابت حفظ تعادلیه بوده نه جهت جلف بازی و عرض اندام که اگر قصد خنداندن ملت را داری فی الفور خود را به سیرک معرفی کن؟! همچنین عده ای مسافرنمای دیگر نیز به اموراتی چون هل دادن عمدی، جابه جا کردن محموله های صد کیلویی، لگد کردن کفش های واکس خورده دیگران و بلند صحبت نمودن با موبائیل خود اهتمام دارند که فی الجمله در مسیر آزادی تا طهران پارس تحت تاثیر سرعت بالای اتوباس، هوایی شده و می پندارند که گویا سوار ایرباس گشته اند ودر آسمان سیر می نمایند لیکن بابت این توهمات از استیشن مربوطه رد شده و در تایمی که به خود میآیند، کار از کار گذشته ایضا با قیافه ای لبویی، پاچه خود را می گیرند؟! بعضا مشاهدون گشته در شلوغیه و ازدحام جماعت، یک فقره دست اضافی در جیب شلوارتان به جست وجو مشغول می باشد لذا در این موقعیت به آرامی و با تقلید از حرکتیه های برادر بروس لی، دست نامبرده را بشکنید تا درس عبرتی شود برای مافیای اقتصاد که حتی به جیب ملت هم، رحم نمی کنند؟!
دیگر این که گویا اصغر آقا در یک فقره حرکت آکروباتیک با وجود ازدحام و شلوغیه، خود را بدفرم وارد اتوباس کرده لیکن در تایم بسته شدن درب ها مانند کارت تصدیق مورد عملیات پرسینگ قرار گرفته که متاسفانه در این اتفاقیه به علت شدت صدمات، بیمه بدنه به قد و قواره قناس وی تعلق نگرفته و ایشان با پول شخصی به صافکاری خود اهتمام ورزیده اند؟! ما نمی دانیم چرا عده ای همچون اصغر آقا، سعی دارند به هر طریقی خود را در اتوباس مملو از جماعت، جا داده و با این حرکتیه ناهنجار موجبات بی تمدن بازی را فراهم آورند؟! آخر کسی نیست بگویدای غاز قولنگ، خودت به قبرستان، درب اتوباس نازنین، قور می شود؟! همین کارها را می کنند که آمار طلا ق بالا می رود؟!
عارض به حضورتان عده ای در تایم ورود به استیشن های BRT با زدن خود به کوچه علی چپ، از گیت مربوطه عبور کرده و بلیط را دودر می کنند لیکن بعضی اوقات، مامورین بی بخار بلدیه، پاچه طرف را گرفته چنان بلیط را نقداد می نمایند که نه به اندازه بیست تومان بلکه بیست هزار تومان، طرف را بیآبرو می کنند؟! فی المثل گویا در یک فقره، یکی از مامورین به علت دو دره بازی منجیلک، فی الفور به وی گیر داده و در مقابل دیدگان جماعت حاضر به بدترین فرم ممکن به ضرب نیشگون او را تنبیه نموده است. ایضا پیرمرد مکانی از منجیلک را مورد جرح قرار داده که وی از نشان دادن آن شرم و حیا داشته و فقط تعریف می کند آن یوم آنچنان ضایع شده که اداره باز یافت هم در آن صحنه از جمع کردن ضایعات وی، ناتوان بوده است؟!
سخن سربه درازا کشیده لیکن عملیات BRT سواری چنان پرطمطراق می باشد که اگر قاعده ای از مسافرین، هنجاریه های اساسی را مراعات فرمایند و به جای غیغاژ و تارزان بازی به شکلی متمدن از وسیله نقلیه مذکور استفاده کنند. در اینجا لا زم بوده که به ذکر نکاتی کالچریک پیرامون احوالیه اتوباس سواری پرداخته تا سفارشات ناصرالدین شاه شاید که فرجی حاصل کرده و مسافر نماها دست از حرکات انفجاری خود بردارند؟! اولا تحت هیچ شرایطی در تایم فشردگی مسافرین، خود را به آب و آتش نزده، دویما از هرگونه نقشه کشیدن برای تصاحب صندلی پرهیز نموده و با مرور فیلم «هیاهو برای هیچ» بی خیال جنگ با اصغر آقا جهت گرفتن جا شوید؟! سیوما ارائه بلیط معرف شخصیت نبوده بلکه زمانی شخصیت شما معرف ما می گردد که در شلوغیه جمعیت از نوشتن شماره موبائیل خود در پشت بلیط و ارائه آن به دختر مربوطه جدا خودداری فرمائید. روزگارتان عشرون، فعلا خداحافظون.

نویسنده : مهدی دل روشن
منبع : روزنامه مردم‌سالاری


همچنین مشاهده کنید