پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

عوض کردن شغل، راحت تر از پرکردن فاصله قلب هاست


عوض کردن شغل، راحت تر از پرکردن فاصله قلب هاست
در دنیای امروز اکثر کارها و فعالیت ها با سرعت بسیار زیادی انجام می شود و همین مسئله موجب می شود تا افراد احساس کنند زمان آن قدر سریع می گذرد که آنها اغلب از آن جا می مانند! اگر شما هم از این دسته افراد هستید بهتر است به جای آن که فقط شاهد تبدیل شدن روزها به هفته و هفته ها به ماه باشید، برای مهار کردن زمان و لذت بردن از زندگی چاره ای بیندیشید.
برای بسیاری از افراد زندگی فقط در کار خلاصه می شود. البته در این که درگیری های شغلی بسیار بیشتر از گذشته است شکی نیست، ولی نباید اجازه دهید زمانی که می توانید به خانواده اختصاص دهید و از بودن در کنار آنها لذت ببرید در مشکلات کاری و آشفتگی های ذهنی تان حل شود.سعی کنید در برنامه ریزی هایتان، حداقل یک بار در هفته برای خانواده جا باز کنید. در این ساعات، تمام مشکلات و گرفتاری ها را به کنار بگذارید و فقط از بودن در کنار خانواده لذت ببرید. در این صورت خانواده تان متوجه می شوند که شما چقدر دوست شان دارید و هر چقدر هم که سرتان شلوغ باشد آنها را فراموش نمی کنید.
زمانی را نیز فقط به بودن با همسرتان اختصاص دهید. با هم به سینما بروید و یا برای قدم زدن بیرون بروید. در این صورت نه تنها روابط تان با همسرتان مستحکم تر می شد، بلکه فرصت پیدا می کنید تا بدون حضور بچه ها درباره مشکلات شخصی خود و خانواده صحبت و با همفکری برای آنها راه حلی پیدا کنید.
اگر فرزندتان در یک مسابقه ورزشی یا هنری شرکت کرده است، سعی کنید حتماً در آن محل برای تشویق او حضور داشته باشید. اگر برایتان مقدور نبود از همسرتان بخواهید که از مراسم یا مسابقه عکس و فیلم بگیرد، سپس با حضور فرزندانتان فیلم را ببینید و در باره آن صحبت کنید. سعی کنید رفتارتان به گونه ای نباشد که اعضای خانواده احساس کنند شما کارتان را به آنها ترجیح می دهید. شما باید در موقعیت های مختلف برای حمایت از آنها حضور داشته باشید. حتی اگر عاشق شغل تان باشید، باید بدانید عوض کردن بهترین شغل ها بسیار راحت تر از پر کردن فاصله ایجاد شده بین قلب های اعضای خانواده است.

[غزاله مرعشی ]
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید