شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

باشگاه تناسب اندام


باشگاه تناسب اندام
۱) پرس صندلی چرخ‌دار
اگر در خانه صندلی چرخ‌دار برای میز کامپیوتر دارید، می‌توانید چند حرکت دست و بازو را وقتی پشت میزتان نشسته‌اید، انجام دهید. در حالی که روی صندلی خود نشسته‌اید، دو لبه میز را با دست نگه دارید و با استفاده از عضلات بازو سعی کنید خودتان را به سمت میز بکشید و سپس دوباره خودتان را به عقب هل دهید. این حرکت روی عضلات جلو بازویتان کار می‌کند.
۲) مارش حین ظرف شستن
زندگی خیلی پرمشغله است، به همین دلیل اگر وقت ندارید، می‌توانید چند کار را هم‌زمان انجام دهید. برای مثال، وقتی جلوی ظرف‌شویی ایستاده‌اید و ظرف می‌شویید، می‌توانید در جا مارش بزنید. همین‌طور می‌توانید تمرین ساق هم انجام دهید. فقط کافی است روی پنجه پا، خودتان را بالا و پایین بکشید.
۳) لگد با کاناپه
می‌توانید با استفاده از کاناپه به عنوان یک تکه تجهیزات ورزشی، روی عضلات ران و باسن خود کار کنید. سر پا بایستید، طوری که یکی از دسته‌های کاناپه روبه‌روی‌ شما باشد. به جلو خم شوید، وزن‌تان را روی دسته کاناپه بیندازید.
سرتان را پایین نگه دارید تا به عضلات گردن‌تان فشار وارد نشود. با پای راست‌تان به سمت عقب لگد بزنید، به صورتی که کف پایتان با سقف موازی شود و سپس دوباره آن را پایین بیاورید.
اگر حرکت را درست انجام دهید باید در عضلات باسن و ران احساس سوزش کنید. ۱۵ بار تکرار را برای هر کدام از پاها انجام دهید.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید