چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

غذای مناسب روزه‌داران


غذای مناسب روزه‌داران
عصر میادین میوه و تره‌بار میزبان شهروندانی است که به مناسبت ماه مبارک رمضان برای خرید مایحتاج خود به این مراکز آمده‌اند.
اما شاید بد نباشد که پیش از خرید کمی هم در مورد میوه‌هایی که در این ماه مبارک فواید بیشتری دارند، بدانیم. کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند در این ماه از غذاهای پُر فیبر، زیاد مصرف کنید.
این غذاها شامل: میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و تمامی غلات هستند. این‌ مواد غذایی‌ در گروه کربوهیدرات‌های مفید نیز قرار دارند و فواید آنها بسیار است از جمله اینکه مغذی هستند، به فرد احساس سیری می‌دهند، نسبتا کالری کمی دارند، ۳۰-۲۰ گرم فیبر مورد نیاز در روز را تامین می‌کنند و به آرامی هضم می‌شوند بنابراین اثر کمتری روی انسولین و قند خون دارند.
همچنین این مواد غذایی دارای ویتامین‌ها و عناصر معدنی مفید برای سلامتی بدن هستند، مانند: ویتامین C ، ویتامین‌های گروه B و آهن.
همچنین در رژیم غذایی خود انواع سبزیجات و میوه‌های سبز، زرد و نارنجی را بگنجانید مانند کلم بروکلی، هویج و لیمو. این گروه دارای آنتی اکسیدان ‌هستند که برای حفاظت از بدن در برابر سرطان و بیماری های دیگر بسیار مهم تلقی می‌شوند.
البته توصیه می‌شود که در هنگام سحر از سبزی استفاده نشود و برای رفع تشنگی در روز بعد بین افطار تا سحر تا می‌توانید میوه بخورید.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید