سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

تزئین حمام ساده و ارزان


تزئین حمام ساده و ارزان
روش هایی بسیار ساده و ارزان وجود دارد که با به کاربستن آنها می توانیم فضاهای زیباتری ایجاد کنم. یکی از قسمت های خانه که زیبایی و تمیزبودن آنها در روحیه افراد خانه بسیار موثر است حمام است.اما چگونه می توانیم از حمام خود یک محیط پاکیزه زیبا و رویایی بسازیم؟ جهت این کار کافی است ابتدا به رنگ سرامیک ها و دیوارهای حمام توجه کنید، بدین صورت که کف حمام را با کاشی سرامیک و سنگ روشنی پوشش دهید این سنگ می تواند سفید، طوسی روشن، کرم یا گل بهی باشد.
سپس می توانید جهت بهداشت بیشتر دیوارهای حمام را نیز تا نیمه با کاشی یا سرامیک بپوشانید و مابقی آن را تا سقف رنگ پلاستیک قابل شستشو بزنید. البته بهتر است به خاطر بخار آب موجود در حمام از کاغذ دیواری استفاده نکنید.
در مرحله بعدی کافی است یک دستشویی ساده با رنگ روشن ترجیحا سفید انتخاب نموده و در قسمت بالای آن یک آینه ساده نصب کنید و سپس جلوی آیینه یک تکه شیشه مستطیل شکل جهت قراردادن مسواک خمیر دندان و سایر وسایل قرار دهید با یک نورپردازی اصولی می توانید هم به زیبایی محیط کمک کنید و هم نور بیشتر و بهتری برای زمان اصلاح خود در آیینه ایجاد کنید بدین منظور تنها کافی است دو عدد لامپ مهتابی با نور گرم که امروزه به نام آفتابی آنها را می شناسند در دو طرف آیینه نصب نمایید حال جهت استفاده بهینه از فضا بهتر است دو شیشه مستطیل شکل دیگر هم در جایی از دیوار نصب کرده و وسایل تزئینی چون شمع های زیبا صابون های معطر و غیره را روی آنها قرار دهید.مرحله بعدی نحوه انتخاب پرده حمام است.
سعی کنید پرده حمام خود را از یک رنگ روشن انتخاب کرده رنگ های حاشیه آن را با رنگ هایی که در دیوار، کف و سایر وسایل بکار برده اید کنید. حال کافی است با یک پادری یا موکت مناسب جلوی وان و یا مقابل روشویی را پوشش دهید و یک سبد چوبی حصیری و یا کنفی را به دلخواه برای لباس های کثیف انتخاب کنید توجه داشته باشید که بهتر است این سبد در دار باشد تا هم بوی جوراب ها و سایر لباس های چرک، فضای حمام را بد بو نسازد و هم منظره زشتی ایجاد نکند.
حوله های خود را ترجیحا از رنگ های روشن و هماهنگ انتخاب ننمایید چرا که حوله های رنگ و وارنگ هارمونی رنگ حمام شما را بر هم خواهد زد. شما می توانید حوله ها را در جایی به دیوار آویزان کنید و یا در قفسه ای تا کرده و بچینید در پایان می توانید با قراردادن چند شمع تزئینی و خوشبو محیط حمام خانه خود را هر چه بیشتر رویایی و شاعرانه سازید.
منبع : P۳۰world


همچنین مشاهده کنید