پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

جگوار X-TYPE


جگوار X-TYPE
X-TYPE جدید از یک پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر V شکل استاندارد بهره می برد و دارای ۲۴ سوپاپ می باشد. توان خروجی این موتور در حالت استاندارد به ۲۲۷ اسب بخار در دور ۶۸۰۰ و همچنین نیروی تورک آن به ۲۰۶ پوند در دور ۳۰۰۰ می رسد و شتاب صفر تا صد آن را به زیر ۱/۷ ثانیه می رساند و حداکثر سرعت آن به ۱۲۱ مایل در ساعت می رسد. ساختار موتور X-TYPE از روی مدل AJ که برای سری S-TYPE ساخته شده بهره می برد. از آنجایی که X-TYPE به عنوان یک مدلهای کلاسیک از جگوار معرفی شده است و در طراحی داخلی از ظرافت خاصی بهره می گیرد. شاید یکی از منظم ترین یا به عبارتی لوکس ترین کابین داخلی در جگوار X-TYPE در میان سدان های لوکس دنیا قرار گرفته باشد. در همین راستا قسمت داخلی در نهایت ظرافت با بکارگیری از قطعات فیبر کربن و برنز تشکیل شده، چرم طبیعی دست دوز که زیبایی آن را چند برابر نموده است. در قسمت میانی کنسول مانیتوری قرار داد که به همراه کامپیوتر هوشمند کنترل خودرو را در دست دارد تا کابین لوکس را کاملتر از قبل کند. استفاده از ۶ اسپیکر به همراه ساب وفر برای سیستم صوتی از تجهیزاتی است که بر آن اضافه شده. کمپانی جگوار برای ایمنی ترمز های این سدان لوکس از تکنولوژیBO) E) Electronic Brake Distibution (تقسیم الکترونیکی نیروی ترمزها) استفاده کرده است.
X-TYPE جدید که ازخانواده XJ های سابق می باشد در نگاهی کلی نسبت به گذشته خود دارای همان وقار و زیبایی و همچنین اصالت ظاهری همراه با تکنولوژی روز دنیا می باشد که تا حدودی حالت اسپرتی تر را به خود گرفته که این یک امر بسیار طبیعی می باشد. قیمت پایه این سدا ن لوکس ۳۵‎/۷۲۵ دلار می باشد. تقریبا معادل ۳۴ میلیون تومان، این رقم در مقابل ارقامی برای خرید خودروهای لوکس دیگر دینا بسیار نا چیز می باشد. کمپانی های انگلیسی در عرصه بازار فروش خودروهای خود چندان موفق نبوده اند ولی در عرصه خودروهای لوکس تقریباً بعد از جنرال موتور حرف اول را می زنند.
X-TYPE یکی از این سدان های پر طرفدار می باشد که علاوه بر حفظ حالت لوکس خود به عنوان یک سدان قدرتمند از ابتدا تا به امروز باقی مانده است.
منبع : روزنامه ابرار اقتصادی


همچنین مشاهده کنید