پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

نکاتی برای تمیز کردن موم


نکاتی برای تمیز کردن موم
۱. اضافه‌های موم را داخل ظرفی که آن را با کاغذ آلومینیوم فویل پوشانده‌اید بریزید. موم ذوب شده و داغ را هیچ‌وقت داخل دستشوئی نریزید، چون باعث مسدود شدن لوله می‌شود. موم را کنار بگذارید تا خودش را بگیرد و دوباره برای شمع ساختن مورد استفاده قرار دهید.
۲. لوازم فلزی را در داخل سینی فر که با کاغذ آلومینیوم آن را پوشانده‌اید قرار دهید و فر را تا ۱۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید و به مدت ۱۵ دقیقه حرارت دهید. موم ذوب شده و روی کاغذ فویل می‌ریزد. دقت کنید که فر را بیشتر از ۱۵۰ درجه فارنهایت گرم نکنید زیرا که درجه حرارت زیاد باعث ذوب شدن نقاط جوش زده قالب می‌شود.
۳. قوطی‌های قدیمی، درب‌ها و دیگر لوازمی را که جایگزین کرده‌اید کنار بگذارید و با آنها کار نکنید (دور بیندازید)
۴. از فروشگاه‌هائی که لوازم و مواد شمع‌سازی دارند می‌توانید موادی را که برای پاک کردن شمع و هر لکه دیگری می‌باشد خریداری نمائید. تا در پاک کردن لوازم به شما کمک کند.
۵. برای پاک کردن و تراشیدن موم از روی ظروف شیشه‌ای یا شمعدان‌ها آنها را در فریزر قرار دهید موم بعد از سرد شدن به راحتی از ظروف جدا می‌شود.
۶. اگر موم روی رومیزی پارچه‌ای یا لباس ریخته شده، محلی را که موم ریخته آب داغ بریزید موم را از بین می‌رود.
۷. اگر موم روی فرش ریخت، اجازه دهید تا موم سفت شود و سپس روی آن تکه‌ای یخ قرار دهید. موم سرد شده و می‌ریزد و شما به‌راحتی می‌توانید با یک کاردک آن را از روی فرش بتراشید. و اگر لکه‌هائی باقی ماند با تکرار این روش می‌توانید خوب پاک کنید و با دستمال مرطوب با آب گرم یا صابون تمیز کنید.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید