پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

۲۰۱۰ Honda Insight


۲۰۱۰ Honda Insight
هوندا اولین خودروسازی بود که پای خودروهای هیبریدی را به خیابان ها باز کرد. این شرکت در دسامبر ۱۹۹۹ از مدل « اینسایت » خود پرده برداشت تا هوندا با مدل تمام هیبریدی خود به جمع بزرگان دنیای خودروسازی بپیوندد و اعتباری برای خود کسب کند. شرکت سازنده اولین تصاویر رسمی را از مدل پنج در این خودرو منتشر کرد. البته در نمایشگاه خودروی پاریس که در ماه اکتبر برگزار می شود شاهد حضور این خودرو خواهیم بود. اینسایت بر روی پلاتفرم کاملا جدیدی بنا شده و البته ساختار خود را با هوندا فیت هیبرید و سیویک هیبرید که در سال ۲۰۱۵ عرضه می شوند به اشتراک خواهد گذاشت. اینسایت کوچک تر از سیویک خواهد بود و آقای « تاکئو فوکویی » رئیس این شرکت اظهار می دارد که قیمت این خودرو از سایر خودروهای هیبریدی پایین تر خواهد بود. انتظار میرود که قیمت این خودرو از ۱۹۰۰۰ دلار آغاز شود. این خودرو امکان خرید خودروهای کم مصرف هیبرید را برای افرادی که نمی خواهند پول زیادی را صرف خرید خودروهای کوچک کنند فراهم می کند. روز رسمی فروش این خودرو ۲۲ آوریل مطابق با روز کره زمین تعیین شده است. شرکت هوندا انتظار دارد که از این خودرو در نهایت ۲۰۰هزار دستگاه بفروشد که نیمی از آن به بازار آمریکای شمالی اختصاص خواهد داشت. هوندا این خودرو را رقیب اصلی تویوتا پریوس می داند. خودرویی که تنها در ۸ماهه اول امسال در آمریکا بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه فروش کرده است. ظاهر این خودرو شباهت زیادی با سایر محصولات آینده نگر هوندا نظیر FCX دارد.
اما اینسایت در بخش آیرودینامیکی قسمت های جلو مرکز و عقب خود را با تویوتا پریوس به اشتراک گذاشته است. این خودرو گنجایش پنج سرنشین را دارد و فضای بار زیادی را نیز در اختیار می گذارد که از یک چنین خودروی کوچکی بعید است. برای افزایش فضای بار نیز می توان صندلی های عقب اینسایت را تا کرد. پکیج هیبریدی اینسایت در حقیقت گونه کوچک تر و سبک تر شده مدل سیویک است. باتری های نیکل متال کوچک تری نیز در زیر باک سوخت جای گرفته اند. هوندا می گوید :که باتری های لیتیوم -یون هنوز قابل سفارش نیستند. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی انگلستان برابر ۴ لیتر در صد کیلومتر است. این خودرو در سایت سوزوکای هوندا واقع در ژاپن تولید خواهد شد. جاییکه هم اکنون به تولید هوندا سیویک هیبرید می پردازد و در آینده با تولید مدل CRZ هیبرید و فیت هیبرید (۲۰۱۵) بیش از نیم ملیون دستگاه خودروی هیبریدی را در هر سال تولید خواهد کرد. طبق اخبار تویوتا پریوس ۲۰۱۰ نیز از باتری های نیکل - متال استفاده خواهد کرد و از حیث ابعاد نیز رشد پیدا خواهد کرد. هوندا آکورد هیبریدی نیز به زودی عرضه خواهد شد اما مشکل این جاست که مصرف سوخت این خودرو چندان تفاوتی با مدل عادی ندارد و نمی تواند ۶۰۰۰ دلار اضافه پرداخت بابت این مدل را توجیه کند.
منبع : روزنامه ابرار اقتصادی


همچنین مشاهده کنید