جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

ماشین زمان / ۱۴ سپتامبر


ماشین زمان / ۱۴ سپتامبر
▪ چهاردهم سپتامبر سال ۱۹۴۰ لاورنس هاروی براون یا همان لری براون بازیکن سابق بسکتبال که حالا مربی نامداری در لیگ حرفه ای بسکتبال امریکا(NBA) به شمار می رود و در شارلوت بابکتس فعالیت می کند، متولد شد. کسب مدال طلای المپیک سال ۱۹۶۴ توکیو بزرگترین افتخار دوران بازی او محسوب می شود و براون از سال ۱۹۷۵ به مربیگری حرفه ای روی آورده است. او تنها مربی تاریخ NBA است که ۷ تیم مختلف را به مرحله پلی آف این مسابقات هدایت کرده ضمن این که در هدایت ۲ تیم باشگاهی در یک فصل این رقابت ها و همچنین کسب قهرمانی در ۲ لیگ یکی رقابت های معتبر دانشگاهی (NCAA) با کانزاس در سال ۱۹۸۸ و دیگری NBA با دیترویت پیستونز در سال ۲۰۰۴ منحصر به فرد است. او در سال ۲۰۰۲ به عنوان یک مربی به عضویت انجمن مشاهیر بسکتبال درآمد. هدایت دنور ناگتس، نیوجرسی نتز، سن آنتونیو اسپرز، لس آنجلس کلیپرز، ایندیاناپیسرز، فیلادلفیا سونی سیکسرز و نیویورک نیکس نیز در کارنامه او دیده می شود.
▪ چهاردهم سپتامبر سال ۱۹۵۶ ریموند کالین بوچ ویلکینز بازیکن سابق تیم ملی انگلیس و بسیاری از باشگاه های بزرگ این کشور و اروپا که هم اکنون به عنوان مفسر تلویزیونی فعال است، متولد شد. ری ویلکینز در طول دهه ۸۰ میلادی یکی از اعضای ثابت و کلیدی خط میانی تیم ملی انگلیس بود و در رده باشگاهی نیز با تیم هایی مانند چلسی، منچستریونایتد، میلان و کویینزپارک رنجرز دوران موفقیت آمیزی را پشت سرگذاشت او همچنین در تیم های پاری سن ژرمن، کریستال پالاس و گلاسکورنجرز و برخی باشگاه های دیگر اسکاتلند بازی کرد. ویلکینز دوران کوتاهی نیز به عنوان مربی QPR و فولام پشت سر گذاشت که چندان با موفقیت همراه نبود.
▪ چهاردهم سپتامبر سال ۱۹۷۴ هشام الغروج دونده سرشناس مراکشی متولد شد. او دارنده رکورد ۱۵۰۰ متر، یک مایل و ۲۰۰۰ متر میدانی است ضمن این که ۲ مدال طلا و یک نقره المپیک را به دست آورده و به «سلطان مایل» معروف شده است. ۴ مدال طلا و ۲ مدال نقره مسابقات جهانی نیز در کارنامه او دیده می شود.
منبع : روزنامه ایران ورزشی


همچنین مشاهده کنید