پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

مقدمه ای بر وب هاستینگ


مقدمه ای بر وب هاستینگ
● وب چگونه کار می کند. چگونه وب سایت شخصی داشته باشم؟
وب مجموعه ای از کامپیوترهای سراسر جهان است که از طریق سیستمهای ارتباطی به یکدیگر متصل شده اند. تمام کامپیوترهای موجود در این شبکه می توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند و برای چنین کاری می بایست از یک استاندارد ارتباطی که به آن HTTP گفته می شود پیروی کنند.
. HTTP مجموعه ای از قوانین است که چگونگی تولید و نمایش محتویات صفحات وب را مشخص کرده و نیز مشخص می کند که چگونه این اطلاعات از کانالهای ارتباطی انتقال یابند تا از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر برسند. نرم افزارهایی که با استفاده از این قوانین می توانند اطلاعات وب را جابجا کنند در اصطلاح مرورگر وب نامیده می شوند که در میان آنها می توان به Microsoft Internet Explorer و Mozila Firefox اشاره کرد.
زمانی که شما تصمیم می گیرید یک صفحه وب شخصی داشته باشید ابتدا باید صفحات وب خود را طراحی کنید. برای اینکار از نرم افزارهای ویرایشگر صفحات وب استفاده می کنید. در میان این نرم افزارها می توان به نامهای معروفی مانند Frontpage، Dreamweaver و غیره اشاره کرد. اکنون که صفحات خود را ساخته اید باید به نحوی آن را در شبکه وب قرار داده تا دیگران بتوانند به صفحات شما دسترسی داشته و محتویات آن را ببینند.
این کافی نیست که صفحات وب روی کامپیوتر شما باقی بمانند زیرا کامپویتر شما جزء فعالی از شبکه وب نیست و در واقع هیچ نقطه اتصالی به آن ندارد. بنابراین، باید یک سرور یا میزبان وب را انتخاب نموده و صفحات خود را بر روی آن قرار دهید.
سرور در واقع یک کامپیوتر فعال در شبکه وب می باشد که همواره می توان به اطلاعات موجود در آن دسترسی داشت زیرا یک نقطه اتصال دائمی در شبکه وب محسوب می شود. علاوه بر این خاصیت، یک سرور باید سیستمی با کارایی بالا باشد یعنی بتواند اطلاعات زیادی را در خود ذخیره کرده و حجم زیادی از اطلاعات را در کمترین زمان جابجا نماید. زیرا این کامپیوتری است که بسیاری از کاربران صفحات خود را بر روی آن قرار داده اند و اکنون ممکن است هزاران درخواست برای مشاهده صفحات وب ذخیره شده در سرور وجود داشته باشد. پس طبیعی است که شما نتوانید از کامپیوترتان به عنوان یک سرور شخصی استفاده کنید.
سرورهایی که شما فایلهای خود را بر روی آنها قرار خواهید داد در اصطلاح ‘سرورهای میزبان وب’ نامیده می شوند که توسط شرکت های عمومی و خصوصی اداره میگردند. میزبانی وب یا وب هاستینگ (web hosting) یکی از مواردی هستند که شما باید در مورد انتخاب آنها نکاتی را یاد بگیرید. شما تصمیم گرفته اید که صفحات و فایلهای خود را بر روی یک سرور میزبان وب قرار دهید تا دیگران بتوانند به آسانی به آن دسترسی داشته باشند بنابراین آیا این سرور نباید از توانایی و تضمین کافی برخوردار باشد تا بتواند به طور دائم و با بهترین کیفیت خدمات خود را ارائه دهد؟

منبع:
http://hostingterms.com/fa/articles/۳
زهرا صمدزادگان
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید