پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

آخرین مدل هیوندای ۲۰۰۸


آخرین مدل هیوندای ۲۰۰۸
● پیشرانه و گیربکس
پیشرانه در نظر گرفته شده برای در «آرنجز» از نوع ۲ لیتری با تعداد ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بوده که به کمک یک سیستم سوپر شارژر توانایی تولید ۱۷۰ اسب بخار را دارد که برای خودرویی که از نظر جثه، بزرگ و تقریبا در حد اندازه های خودروهای «MPV» می باشد تا حدودی قابل قبول بوده که البته در صورتیکه سازنده نمونه ای از پیشرانه های ۶ سیلندر را نیز در ارائه این محصول ته تغاری خود می گنجانید، افزایش روز افزون فروش این خودرو قابل پیش بینی بود. گیربکس بکار گرفته شده در این خودرو با توجه به قدرت و نوع عملکرد پیشرانه از نوع ۵ سرعته اتوماتیک مجهز به سیستم «تیپترونیک» است که در صورت قرار دادن در حالت «تیپترونیک»، خودرو از شتاب اولیه و کشش ثانویه قابل قبولی برخوردار است. اما در حالت تمام اتوماتیک، سیستم انتقال قدرت کمی کند عمل می کند و در این حالت نیاز مبرمی به فشار بر روی پدال گاز است. مجموع چرخ و امکانات ایمنی کمپانی«هیوندای» برای افزایش چسبندگی و فرمان پذیری خودروی کانسپت خود، رینگ های ۷ پره آلومینیومی یک تکه ۱۹ اینچ را که در هنگام حرکت، زیبایی دو چندانی به اتومبیل می بخشد را درنظر گرفته که توسط لاستیک های ۲۲۵ ساخت کمپانی فرانسوی «میشلن»! (برای افزایش فروش خودرو و بازاریابی، کمپانی سازنده حتی استفاده از لاستیک های اروپایی را نیز راهکاری برای این مسأله می داند) احاطه می شوند. کارایی و عملکرد این خودرو به واسطه امکانات ایمنی که سازنده به آن افزوده است، تکامل یافته و از لحاظ استاندارد جاده ای و زیست محیطی در شرایط مطلوبی قرار گرفته است. این امکانات ایمنی شامل مواردی چون: سیستم ترمزهای ضد بلوکه ABS همراه با سیستم هوشمند ضد لغزش و پایداری در پیچ ها، ترمز کمکی، سیستم کنترل فعال بدنه و سیستم کنترل های خودرو است.
● نتیجه گیری نهایی
در پایان این مقاله باید اشاره داشت که آخرین محصول کمپانی کره ای «هیوندای» یعنی «آرنجز» از نظر سطح کیفی ظاهری و دینامیکی خودرو نهایت تلاش و زمان زیاد صرف آزمایشات به عمل آمده آن برای رسیدن به نیازها و خواسته های مشتریان صورت گرفته است. اما اینکه این خودرو به مارک سازنده اش که از محبوبیت چندانی برخوردار نیست، بتواند در بازار جهانی جای خود را تثبیت کند، جای بحث دارد چرا که برای بدست آوردن جایگاهی مناسب در بازار جهانی باید در مقابل محصولات خودرو سازانی چون «هوندا»، «نیسان» ولوو «پژو» که قصد ادغام شدن را دارند رقابت کند که بسیار مشکل خواهد بود. این تازه جدای از رقابت با کمپانی های بزرگی چون «ب ام و» است که سال هاست با ارائه مدل هایی چون سری یک بخشی از بازار را در زیر سلطه خود نگه داشته اند.
منبع : روزنامه ابرار اقتصادی


همچنین مشاهده کنید