جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

کادوهای طبقه‌بندی‌شده


کادوهای طبقه‌بندی‌شده
بعضی‌ها با دیدن غذاهای متنوع توسفره اشتهایشان تحریک و تنظیم می‌شود یعنی با دیدن نون‌و‌پنیر هرچند هم گرسنه باشند خودشان را به بی‌میلی می‌زنند و اشتهاشون هم کور می‌شه ولی اگر چلوکباب ببینند هرچند سیر باشند ولی آب دهانشون راه می‌افتد. بعضی‌ها با دیدن کت‌وشلوار و نوع لباسی که افراد پوشیده‌اند و یا ماشینی که پشت فرمانش نشسته‌اند، ادبیات حرف‌زدن و تن صداشون را تنظیم می‌کنند. اگر راننده یک پیکان یا یک کارگرساده آدرس بپرسه جواب‌دادنش خیلی فرق می‌کنه با وقتی که یک‌جنتلمن پشت‌رل ماکسیما نشسته باشه و آدرس بپرسه.
بعضی‌ها هم هدیه‌ای که می‌خواهند برای دیگران ببرند، محله‌ای که آنها تو اون محله زندگی می‌کنند و فرش زیرپاشون و میزان درآمد ماهیانه آنها براشون خیلی اهمیت دارد و تعیین‌کننده است.
یعنی شخصیت افراد را فقط تو همین چیزها خلاصه می‌کنند. می‌گردند و خودشان را به زحمت می‌اندازند تا مثلاً آبروداری کنند ولی اگر بخواهند تو عروسی دختر همسایه بغل‌دستی یا شهر و روستای سابق زندگیشون برند هر چیز دم‌دست باشه برمی‌دارند و راه می‌افتند. مهم این نیست که چیزی که ما به عنوان هدیه می‌بریم ارزان است یا گران، کوچک است یا بزرگ، مارک اصلی است یا غیراصلی. مهم این است که تفاوت نوع نگاه ما به انسان‌ها برخاسته از مسائلی است که نقشی در زندگی انسان‌ها و انسانیت آنها ندارد. فقر و دارایی، شیک‌پوشی و ژنده‌پوشی و زشتی و زیبایی افراد نباید معیار برخورد ما با آنها و خط‌کشی برای اندازه‌گیری هدیه‌ای باشد که به آنها می‌دهیم.

نویسنده : پیام شعبانی
منبع : ۵ روز


همچنین مشاهده کنید