پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

BMW GINA


BMW GINA
شرکت ب ام و با معرفی کانسپت جدید خود با نام «جینا » دوستداران اتومبیل را شگفت زده کرد. جینا یک اتومبیل روباز دو نفره است و دارای ویژگی های منحصر به فردی است که در هیچ اتومبیل دیگری دیده نشده است. جینا به نوعی مخفف عبارت «هندسه و کارایی در سازگاری N » است و حرف N نیز به معنی« نامحدود» است. این خودرو به نوعی معرف خودروهای آینده ب ام و است و طرح روان و جذاب آن در ب ام و های آینده نیز دیده خواهد شد. چراغ های کشیده و برجستگی هایی که روی بدنه دیده می شود چهره این رودستر را عضلانی تر و جذاب تر نشان می دهد. طراحان ب ام و با ظرافت تمام احجام مختلف را با یکدیگر ترکیب کرده اند تا هر قسمت این خودرو در عین زیبایی با سایر قسمت ها هماهنگ باشد. محل قرارگیری آینه ها نیز در نوع خود جالب است و خود نشانه ای از بلند پروازی های ب ام و در طراحی این خودرو است. مهم ترین ویژگی این خودرو که برای اولین بار است دیده می شود استفاده از پارچه برای پوشش بدنه و متحرک بودن زوایا و قسمت های مختلف بدنه است.
اسکلت فلزی این خودرو به وسیله موتورهای الکتروهیدرولیکی نصب شده تغییر شکل می دهد و جا به جایی این قسمت فلزی منجر به تغییر شکل برخی از اجزای خودرو می شود. به طور مثال چراغ های این خودرو در حالت خاموش بودن اتومبیل مخفی شده و هنگام روشن کردن خودرو نمایان می شود. سایر قسمت های بدنه از قبیل درها پانل های کناری و لبه ی صندوق عقب نیز قابل تغییر شکل دادن است.کابین جینا نیز همانند بیرون آن قابل تغییر است و می تواند به اختیار راننده تغییر شکل دهد. طراحی داشبورد فرمان و سایر ادوات در عین سادگی گیرا و جذاب است و همانند اغلب خودروهای آینده نگر از پیچیدگی و شلوغی در این بخش خبری نیست. ترکیب رنگ های قهوه ای مشکی و نقره ای سنگینی و صلابت خاصی به طرح بخشیده و در عین حال از جنبه های اسپرتی که از یک ب ام و انتظار می رود نکاسته است. جینا بر روی پلاتفرم مدل Z۸ ساخته شده و موتوری ۸سیلندر در زیر کاپوت پارچه ای آن قرار گرفته است.
● پایان سخن:
اگر چه جینا یک طرح خیال پردازانه و تخیلی است و حداقل در آینده نزدیک خودرویی با این مشخصات تولید نخواهد شد ولی می توان امیدوار بود که سبک طراحی به کار رفته در آن در سایر مدل های ب ام و از جمله مدل Z۴ استفاده شود. گواه این مدعا تصاویر جاسوسی است که از نسل جدید Z۴ تهیه شده و به وضوح سبک طراحی جینا در آن دیده می شود.
منبع : روزنامه ابرار اقتصادی


همچنین مشاهده کنید