چهارشنبه, ۲۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 17 April, 2024
مجله ویستا

راهنمای خرید کوله‌های استاندارد


راهنمای خرید کوله‌های استاندارد
تا چند روز دیگر سر و کله بچه‌ها با کیف‌ و کوله‌های رنگی در شهر پیدا می‌شود و این تغییر، حال و هوای خاصی به شهر می‌دهد.
کیف‌ و کوله‌ بعد از کفش‌ حساس‌ترین خرید لوازم مدرسه محسوب می‌شود؛ با وجود این، نگاهی به کوله‌های غیراستاندارد برخی دانش‌آموزان به خوبی نشان می‌دهد برخی والدین از این مهم غافلند.
این دسته از والدین مدام بهانه می‌آورند که تعداد کتاب‌ و دفتر‌هایی که معلم‌ها از بچه‌ها توقع دارند زیاد است و بنابراین کوله‌ و کیف مورد نیاز بچه‌ها باید از انواع بزرگ انتخاب شود.
علاوه بر این، برخی کتاب‌ها دوجلدی شده اند و برخی دیگر چند کتاب کمک‌آموزشی نیز به همراه دارد. شاید به همین دلیل است که در سطح شهر می‌توان دانش‌آموزانی را مشاهده کرد که کوله‌ای را به پشت دارند که با قد و وزن آنها هیچ همخوانی ندارد.
این در حالی است که تمام وزن‌های اضافی که دانش‌آموزان به دوش می‌کشند خطر کشیدگی عضلات و انحراف ستون مهره‌های کمر آنها را در پی دارد.
کوله سنگین موجب می‌شود فرد به عقب کشیده شده و میزان قوس کمر وی نیز از حد معمول بیشتر شود.
معضل دیگری که این بار مربوط به بازار کیف و کوله می‌شود، وجود کوله‌های تک بند است. این کوله‌ها باعث می‌شوند وزن محتویات کوله به یک سمت کمر فشار وارد و موجبات صدمه‌ دیدن آن‌را فراهم کند.
اما نقطه قوت بازار کوله طی ۴،۳ سال گذشته از راه رسیدن کوله‌های چرخ‌دار است که برای اغلب کودکان توصیه می‌شوند. این چرخ‌دار‌های جدید برای کودکانی که در کلاس‌های غیر همسطح درس می‌خوانند و مجبورند از پله‌های بسیاری پایین وبالا بروند، توصیه نمی‌شود.
همچنین هنگام خرید نباید به صرف چرخ‌دار بودن کوله یا کیف، آن‌را به سبد خرید دعوت کرد،بلکه داشتن دسته‌ای بلند و مناسب به همراه چرخ‌های مقاوم از جمله ملاک‌های یک کوله و کیف چرخ‌دار مناسب است.
جدای از تمام باید‌ها و نباید‌های مربوط به خرید کیف و کوله‌ مناسب، مدارس نیز می‌توانند با نصب قفسه‌های ویژه وسایل دانش‌آموزان، بخشی از بار آنها را کم کنند.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید