سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

۸ دکور تابستانی


۸ دکور تابستانی
۱) نگاهی به اطراف بیندازید، کوسن‌ها، رومیزی‌ها، پادری‌ها، لیوان و فنجان‌های با رنگ گرم «قرمز، نارنجی، زرشکی و...» را جمع کنید به جای آنها از سبز روشن، آبی روشن، سفید و فیروزه‌ای استفاده کنید.
۲) اگر به بازار بروید معمولا قسمت‌های آخر طاقه پارچه را بسیار ارزان حساب می‌کنند، از همین باقیمانده‌ها با رنگ‌هایی که گفتیم رومیزی، رومبلی تهیه کنید و یا به پرده و روتختی سنجاق کرده و کوک بزنید.
۳) دریایی‌ها را استفاده کنید. از مرجان‌هایی که در سفرهای دریایی جمع کرده‌اید صدف‌ها، شمع‌های آبی مزین به صدف، کنار وان، میز بغل تخت‌خواب و میز جلوی مهمان استفاده کنید.
۴) خوشبوکننده اتاق را جلوی دریچه کولر آویزان کنید و یا روبان‌های بلند به دریچه گره بزنید که به وسیله باد حرکت کنند.
۵) قاب بزرگی برای اتاق پذیرایی در نظر بگیرید و هر فصل عکسی متناسب با آن فصل را در آن قرار دهید. برای انتخاب بهترین عکس‌ها می‌توانید در اینترنت جستجو کنید و یا آثار نقاشان بزرگ جهان را ببینید، حدس زدن عکس بعدی برای مهمانان شما هم جالب خواهد بود.
۶) اگر چه بهتر است در ساعات اوج گرما پرده‌ها را بکشیم ولی قبل از آن مقداری آفتاب به خانه راه دهید و به کل با آفتاب قطع رابطه نکنید، اگر مایل باشید شیشه‌ها را با گواش آبی‌ رنگ کنید تا نور لطیف آبی وارد شود. گواش با آب قابل شستشو است.
۷) قالی‌های اضافه را جمع کنید. سنگ و سرامیک منظره خلوت و خنک و مناسبی برای تابستان است. از سبدهای بزرگ سفید برای میوه‌های مصنوعی و گل‌های روشن مصنوعی استفاده کنید.
۸) اگر تراس و پاسیو یا حیاط دارید، استخرهای بادی کوچک را برای بچه‌ها فراموش نکنید.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید