چهارشنبه, ۲۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 17 April, 2024
مجله ویستا

ثبت نوع و میزان غذایی که می خورم چه تأثیری در کنترل دیابت من دارد؟


ثبت نوع و میزان غذایی که می خورم چه تأثیری در کنترل دیابت من دارد؟
غذایی که می خورید قند خون شما را بالا می برد. تا زمانی که آن را ننویسید، متوجه نمی شوید که چه نوع و چه میزان غذا می خورید. دفترثبت غذا به شما در تصمیم گیریهای مهم در خصوص دارو، برنامه غذایی و برنامه ورزشیتان کمک خواهد کرد.
اطلاعاتی را که لازم دارید ثبت کنید. اگر قصد کاهش وزن دارید، مقدار و حجم وعده های غذایی تان را اندازه گرفته و میزان چربی و کالری دریافتی تان را به مدت چند روز یادداشت کنید. مطالعه برچسب ارزش غذایی مواد غذایی به شما کمک خواهد کرد تا یاد بگیرید غذایی که می خورید چه مواد غذایی به شما می رساند.
برای این کار می توانید از یک روش آسان ثبت اطلاعات مثل استفاده از یک دفترچه یا تقویم شروع کنید. همان وقتی که چیزی می خورید، آن را در دفترتان یادداشت کرده و آن را به بعد موکول نکنید.
از اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید، استفاده کرده و آنها را به پزشکتان نشان دهید. در شیوه غذا خوردنتان و سطح قند خونتان به دنبال یک الگو باشید. به طور مثال، شما ممکن است با مشاهده یادداشتهایتان متوجه می شوید که یک میان وعده پرچرب در بعد از ظهر باعث بالا رفتن قند خونتان هنگام شام می شود و یا اینکه زمانی که کم ناهار می خورید، قبل از شام احساس گرسنگی شدیدی می کنید. از این طریق می فهمید که یا باید ناهار بیشتر بخورید یا میان وعده بعد از ظهرتان را کوچکتر کنید.
تحقیقات نشان داده است، افرادی که میزان غذا و فعالیتشان را ثبت می کنند در پیروی از برنامه غدایی شان موفقتر عمل می کنند

منابع:
مجموعه کتابهای انجمن دیابت آمریکا
منبع : آموزش دیابت گابریک


همچنین مشاهده کنید