چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

چقدر شکر در طول روز می توانم بخورم؟


چقدر شکر در طول روز می توانم بخورم؟
میزان معینی برای مقدار مصرف روزانه شکر وجود ندارد، ولی باید در مصرف آن محتاط عمل کرد. شکر با وجود دارا بودن کالری فراوان، حاوی میزان اندکی ویتامین و مواد معدنی است. غذاهای حاوی شکر زیاد اغلب پر چرب نیز هستند، که این خود باعث افزایش وزن و ایجاد مشکل در کنترل دیابت می شود.
برچسب های ارزش غذایی میزان قند موجود در هر یک از غذاهای بسته بندی را به شما نشان می دهد، که این مقدار شامل قندهای افزودنی و قندهای طبیعی است. قندهای طبیعی انواعی از قندها هستند که به صورت طبیعی در غذاها یافت می شوند، مانند فروکتوز در کشمش یا لاکتوز در شیر. این قندها مقداری ویتامین و مواد معدنی نیز به همراه دارند. قندهای افزودنی نیز قندهایی هستد که به منظور ایجاد طعم شیرین به غذاها اضافه می شوند مانند شکر در شیرینی ها یا شربت فروکتوز ذرت در نوشابه ها. این قندها به جز دارا بودن میزان زیادی کالری، ارزش غذایی دیگری ندارند.
هنگام مطالعه برچسب ارزش غذایی، می بایست نوع قندی موجود در آن غذا را بررسی کنید. اما نکته اصلی که باید به آن توجه نمود مقدار کل کربوهیدراتی که در آن غذا وجود دارد، نه مقدار شکر موجود در غذا. مصرف شیرینی و شکر هر چند وقت یکبار در صورت تعویض آن با غذایی دیگر در برنامه غذایی و اندازه گیری قند خون پس از مصرف غذا برای مشاهده تأثیر غذا، بلامانع است.
شما همچنین می توانید به جای استفاده از شکر، از شیرین کننده های رژیمی در برنامه غذایی خود استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره شیرین کننده های رژیمی اینجا را کلیک کنید.

منابع:
مجموعه کتابهای انجمن دیابت امریکا
منبع : آموزش دیابت گابریک


همچنین مشاهده کنید