شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

فابیو کاپلو باهوش ترین ایتالیایی جهان


فابیو کاپلو باهوش ترین ایتالیایی جهان
● شناسنامه
با نام اصلی فابیو ادموندو کامیو در ۱۸ ژوئن ۱۹۴۶ در پیریس ایتالیا متولد شده است. او که در حال حاضر مربی رئال مادرید است سابقه طولا نی در این عرصه دارد. بین سال ۹۰ تا ۹۶ مربی میلا ن، ۹۶ تا ۹۷ رئال مادرید، ۹۷ تا ۹۸ میلا ن، ۹۹ تا ۲۰۰۴ رم و بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ نیز مربی یوونتوس بود. ضمن این که سال ها پیش به عنوان دفاع میلا ن بازی هم می کرد و در تیم های اسپال، رم، یوونتوس و میلا ن توپ زده است.
کامیو در حال حاضر مربی تیم ملی فوتبال انگلستان است و بارها با تیم های باشگاهی اش عناوین قهرمانی را کسب کرده است. او جزو معدود مربیانی است که مدعی قهرمانی و پیروزی در چهار شهر بزرگ اروپایی یعنی میلا ن، مادرید، رم و تورین است.
● خانواده
او در پیریس واقع در منطقه سان کان زیان دی سونزوی در گوریزیای ایتالیا متولد شده و سال هاست ازدواج کرده و دو فرزند نیز دارد. پدر و عمویش فوتبالیست های حرفه ای بودند و او همیشه می خواست که راه آنها را دنبال کند. او در حال حاضر صاحب دو خانه بزرگ در ایتالیا و انگلستان است و دائم بین این دو محل به همراه خانواده اش در سفر است.
● فوتبال
کاپلو اولین بازی اش را برای اسپال در سال ۱۹۶۴ انجام داد و سه فصل پس از آن به رم رفت جایی که اولین جایزه معتبر عمر حرفه ای اش را یعنی جام ایتالیا را برنده شد بعد از آن به یوونتوس ترانسفر شد و عمده سال های دهه ۷۰ همان جا ماند. ضمن این که برای ایتالیا هم بازی و گل خاطره انگیزی را در مقابل انگلستان در ویمبلی به ثمر رساند که اولین شکست این چنینی انگلستان در طول تاریخ فوتبالش بود و سرانجام در ۱۹۸۰ کاپلو در عمر بازی خود در بازی خود در میدان سبز پایان داد در حالی که آن روزها عضوی از تیم آث میلا ن بود.
اولین باری که نامش به عنوان مربی به گوش رسید برای تیم میلا ن و در اوایل ۱۹۹۰ بود در حالی که بازیکنان مطرحی چون مارکوفان باستن رود گولیت، پائولو مالدینی و فرانکو باره سی تحت نام مستعار شکست ناپذیران در آنجا به بازی می پرداختند. بین ۱۹ می تا ۲۱ مارچ ۱۹۹۳ تیم میلا ن طی ۵۸ بازی لیگ بدون شکست جلو رفت و سرانجام در مقابل پارما با گل فاستینو آسپریلا اولین شکست را تجربه کردند.
بعد از آن که خوزه مورینیو خودش را کنار کشید، رسانه ها به عنوان مربی محبوب روی او زوم کردند و با حمایت آلکس فرگوسن، آرسن ونگر و رافا بنتیز، او به سرپرستی تیم انگلستان منصوب شد. اوایل کار چنین عنوان می شد که میزان اندک آشنایی وی با زبان انگلیسی باعث ایجاد محدودیت هایی برای او بشود اما هیچ مشکلی پیش نیامد و او سرانجام به طور رسمی در ۱۴ دسامبر ۲۰۰۷ مربی تیم انگلستان شد.
نکاتی که باید در مورد او بدانید:
۱) دیوید بکهام و رونالدو بازیکنان محبوب او در نسل حاضر هستند هرچند که گاهی اوقات با بکهام مشکل دارد.
۲) از سوار شدن بر کشتی وحشت دارد.
۳) او عاشق گاوبازی است.
۴) زبان انگلیسی را از بازیکنان تیم ملی انگلستان به صورت خرد خرد میآموزد و به گفته کارشناسان او باهوش ترین ایتالیایی در یادگیری زبان انگلیسی است.
۵) دادگاهی در ایتالیا او را به دلیل فرار از مالیات تحت تعقیب قرار داده است.
۶) آشپزی را به حد بسیار خوب می داند.
۷) دوستی نزدیکی با روان اتکینسون یا همان مستربین دارد.
۸) آی کیوی وی ۱۷۱ است که عدد قابل توجهی است.
۹) عاشق خواندن کتاب هایی است که درباره موفقیت نوشته شده اند.
منبع : روزنامه مردم‌سالاری


همچنین مشاهده کنید