جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

روبرتو مانچینی مردی با زندگی اشرافی


روبرتو مانچینی مردی با زندگی اشرافی
● شناسنامه
به نام اصلی روبرتو پرادالو مانچینی در ۲۷ نوامبر ۱۹۶۴ در جسی واقع در آنکولای ایتالیا متولد شده است. او در حال حاضر مربی اینتر میلان است بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ مربی لاتزیو، ۲۰۰۱ تا نیمه همان سال مربی لسترسیتی، ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲ مربی فیورنتینا، ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ مربی لاتزیو و سپس از ۲۰۰۴ تاکنون مربی اینترمیلان بوده است.
سال ها پیش به عنوان مهاجم برای تیم های باشگاهی بولونیا، سامپدوریا و لاتزیو توپ زده است.
● خانواده
چندان اهل صحبت از زندگی خصوصی اش نیست. به هر حال او یک زندگی اشرافی در ایتالیا دارد و این را می توان از پورشه مدل توربوی ۹۱۱ گران قیمت اش دانست ضمن این که همیشه از لباس های دوخت جورجیو آرمانی به تن می کند.
● فوتبال
او را باید از باهوش ترین بازیکنان دوره خودش دانست که اولین بازی اش را در لیگ سری اول ایتالیا در تیم بولونیا در ۱۲ سپتامبر ۱۹۸۱ انجام داد و به دنبال همان سال توسط سامپدوریا خریداری شد و تا اواخر ۱۹۹۷ در آنجا بازی کرد. سپس به لاتزیو رفت و تا سال ۲۰۰۰ همان جا ماند و سرانجام عازم لسترسیتی شد. او در سامپدوریا تیم مهاجمین افسانه ای را در کنار جیانلو کاویالی تشکیل داد و همراه این تیم ۴ بار کاپ ایتالیا را وارد لیست افتخارات خود نمود که سال های ۱۹۸۵، ۱۹۸۸، ۱۹۸۹، ۱۹۹۴ بودند اما جام قهرمانی اروپای سال ۹۲ را با باخت مقابل بارسلونا از دست داد.
به همراه تیم لاتزیو هم چند جام معتبر را برنده می شود اما علیرغم موفقیت های بسیارش در تیم های باشگاهی هیچ گاه برای حضور در تیم ملی ایتالیا مناسب تشخیص داده نشد و حتی در ۳۶ بازی ملی تنها توانست ۴ گل برای افتخار کشورش به ثمر برساند و تنها در ۲ جام بسیار معتبر یعنی اروپای ۱۹۸۸ و جام جهانی ۱۹۹۰ توانست خودی نشان دهد.
سرانجام پس از بازنشستگی در عرصه بازی به مربیگری روی آورد و از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲ مربی فیورنتینا بود و ۲ سال پس از آن مربی لا تزیو شد و سرانجام در سال ۲۰۰۴ عازم اینتر شد و تاکنون در طول دوران مربیگری اش توانسته افتخارات خوبی نیز کسب کند مانند قهرمانی های پیاپی در لیگ کالچو با اینترمیلا ن
● ۹ نکته که باید درباره او بدانید
۱) عاشق ماکارونی است.
۲) شون کانری بازیگر مورد علا قه اوست.
۳) از عطر اترنیتی استفاده می کند.
۴) موتورسواری، بسکتبال و کاراته ورزش هایی هستند که دوست دارد.
۵) رنگ آبی را می پسندد.
۶) فیلم های مورد علا قه اش سری کامل جیمز باند است.
۷) عاشق خواندن کتاب هایی است که جان کریشام نوشته است.
۸) نوشیدنی مورد علا قه اش کوکاکولا است.
۹) تنها موسیقی ای که گوش می دهد، موسیقی کلا سیک ایتالیایی است.
منبع : روزنامه مردم‌سالاری


همچنین مشاهده کنید