سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

Renault megane ۲.۰ Vs Toyota Corolla Xli


Renault megane ۲.۰ Vs Toyota Corolla Xli
تجهیزات رفاهی کورولا نیز شامل: کولر - فرمان هیدرولیکی - شیشه های برقی - در باز کن با کنترل از راه دور - سیستم پخش CD/MP۳ با چهار بلندگو - سیستم ضد سرقت - آینه های جانبی برقی با قابلیت جمع شوندگی - زیردستی عقب با جالیوانی - کروز کنترل و سنسور پارک می شود. با مقایسه تجهیزات این دو خودرو می بینیم که مگان جزئیات بیشتری را در تجهیزات خود ارائه می دهد ولی کورولا نیز دارای مواردی نظیر کروز کنترل و سنسور پارک است که در مگان وجود ندارد. از حیث ایمنی هر دو خودرو ۵ ستاره را از کانون Euro NCAP دریافت کرده اند ولی نصب ۶ ایربگ در مگان به جای ۲ ایربگ در کورولا برتری مگان را به اثبات می رساند. در این بخش نیز باید امتیاز را به رنو مگان داد.
● موتور و گیربکس:
موتور در نظرگرفته شده برای کورولا دارای ۴ سیلندر و به حجم ۸/۱ لیتر می باشد که با وجود سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها ۱۳۰ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۶۰۰۰ تولید می کند. حداکثر گشتاور این موتور برابر ۱۷۰ نیوتون متر است که در دور موتور ۴۲۰۰ به دست می آید. مصرف سوخت این موتور بین ۳/۷ الی ۷/۷ لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است. گیربکس اتوماتیک این خودرو نیز از نوع چهار سرعته است. اما مگان از یک موتور ۲ لیتری به قدرت ۱۳۶ اسب بخار که حداکثر قدرت را در دور موتور ۵۵۰۰ ارائه می دهد سود می برد. حداکثر گشتاور این موتور برابر ۱۹۱ نیوتون متر است که در دور موتور ۳۷۵۰ به دست می آید. ظرفیت باک مگان برابر ۶۰ لیتر و باک کورولا ۵۰ لیتر است. وزن کورولا ۱۲۱۵ کیلوگرم و وزن مگان ۱۱۹۰ کیلوگرم می باشد. اما مصرف ۵/۷ لیتری مگان در هر صد کیلومتر همانند کورولا است و از این لحاظ تفاوتی نیز حس نمی شود.
● پایان سخن:
هر دو خودرو دارای ویژگی های خاص خود هستند. کورولا اتومبیلی زیباتر (چه در داخل و چه در خارج) است که تجهیزات - قدرت و ایمنی مناسبی را ارائه می دهد. در مقابل طراحی مگان به هیچ وجه به پای کورولا نمی رسد ولی مگان در هر بخش توانسته با اختلاف اندکی از پس کورولا بر بیاید. کورولا اتومبیلی است که چه برای شهر و چه برای جاده مناسب است و گارانتی ۵ ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتری آن در کنار کیفیت بالای تویوتا نیازهای بسیاری از فراد را برطرف می کند. در مقابل مگان به دلیل ایمنی و فضای داخلی بیشتر می تواند نظر خانواده ها را به خود جلب کند. اما در این مقایسه اگرچه مگان توانسته بیشتر بخش ها را با سربلندی طی کند ولی این به آن معنا نیست که کورولا دارای ضعف است و وقتی طراحی زیبای کورولا (که نقش قابل توجهی در یک انتخاب را دارد) را در کنار تجهیزات و ایمنی مناسب و مهم تر از همه کیفیت و گارانتی بالای آن قرار می دهیم کورولا برنده این آزمایش می شود. قیمت تویوتا کورولا Xli اتوماتیک هم اکنون برابر ۳۵۷۰۰۰۰ تومان است که به صورت نقدی قابل خریداری است و قیمت مگان ۲۰۰۰ نیز نیز در بازار آزاد چیزی در حدود ۳۵ ملیون تومان است.
منبع : روزنامه ابرار اقتصادی


همچنین مشاهده کنید