چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

۴ اکتبر ۲۰۰۳ ۰ دردسری که تغییر جنسیت پسر همینگوی پس از مرگش ایجاد کرد


اختلاف هشت نوه «ارنست همینگوی» داستان نگار نامدار که در ۱۹۶۱ خودکشی کرد با نامادری شان بر سر هفت میلیون و پانصد هزار دلار ماترک پدر ماجرایی است بی سابقه و شنیدنی که ۴ اکتبر ۲۰۰۳ در حاشیه یک دادگاه در ایالت فلوریدای آمریکا فیصله یافت.
گریگوری پسر همینگوی که دو سال پیش در ۶۹ سالگی در گذشت با داشتن هشت فرزند در سال ۱۹۹۳ با زنی به نام «آیدا» ازدواج کرد. وی نزدیک به سه سال بعد در ۶۳ سالگی تصمیم به تغییر جنسیت گرفت و با یک عمل جراحی زن شد و نام خود را به «گلوریا» تغییر داد.
گریگوری در آستانه عمل جراحی «آیدا» را که با این کار مخالف بود طلاق گفت ولی در سال ۱۹۹۷ دوباره با او ازدواج کرد و چون تغییر جنسیت خود را به ثبت نرسانده بود، امر تجدید ازدواج بامانع برخورد نکرد.
پس از در گذشت «گریگوری یا گلوریا»، آیدا طبق قانون فلوریدا مدعی نیمی از ماترک شوهر شد که هشت فرزند گریگوری به دادگاه دادخواست دادند که تجدید ازدواج پدرشان که زن شده بود باطل است؛ زیرا طبق قانون فلوریدا دو زن نمی توانند با هم ازدواج کنند.
مشکل در اینجا بود که متوفا تغییر جنسیت خود را رسمیت نداده بود برای تغییر نام اقدام نکرده بود و بر قاضی روشن نبود که بالاخره وی مرد بوده است یا زن؟. این مرافعه بالاخره چهارم اکتبر ۲۰۰۳ با سازش نامادری و هشت فرزند گریگوری در خارج ازدادگاه حل شد.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید