جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

کفش های خوب برای بچه های خوب


کفش های خوب برای بچه های خوب
بچه‌ها روزی چند ساعت به‌طور مداوم کفش می‌پوشند و باید پایشان در کفش کاملا راحت باشد. خرید یک کفش راحت و مناسب برای دانش‌آموزانی که تمام یا بخشی از مسیر مدرسه را پیاده می‌روند مهم‌تر است و باید با دقت بیشتری انجام شود...
● هنگام خرید کفش به نکات زیر توجه کنید:
▪ به اندازه و قالب کفش دقت کنید. کفش نباید خیلی گشاد یا تنگ باشد و پنجه یا پهنای پا را اذیت کند. هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید که بچه‌ها در حال رشدند و اندازه پایشان ممکن است به سرعت تغییر کند، بنابراین هیچ وقت کفش تنگ نخرید.
▪ پای بچه‌ها زیاد عرق می‌کند و با توجه به ساعت‌های زیادی که کفش می‌پوشند، رویه کفش بهتر است از جنس چرم یا پارچه باشد تا پا امکان نفس کشیدن داشته باشد. انتخاب این نوع کفش موجب می‌شود شرایط برای رشد قارچ‌ها و میکروب‌ها نامناسب شود و فرزندتان دچار بوی بد پا و مشکلات پوستی نشود.
▪ کف کفش را با دقت بررسی کنید. قسمت داخلی کفی کفش باید خاصیت جذب داشته باشد و قوس‌های کف پا را پر کند. در صورت لزوم برای این کار می‌توانید از کفی طبی استفاده کنید. قسمت بیرونی کف کفش باید نرم و انعطاف پذیر باشد و اصطکاک لازم را با زمین ایجاد کند. لیز بودن کف کفش موجب لیز خوردن و زمین خوردن می‌شود.
▪ به پاشنه کفش دقت کنید. کفش بچه‌ها در سن مدرسه باید ۲ تا ۳ سانتی متر پاشنه داشته باشد. کفش‌های بدون پاشنه که کف صافی دارند و کفش‌هایی با پاشنه‌های بیشتر از ۳ سانتی متر مناسب نیستند و به زانو و کمر آسیب می‌رسانند.
▪ سهولت و راحتی استفاده را در نظر بگیرید. هنگام خرید کفش برای دانش‌آموزان سال‌های ابتدای دبستان که سن کمتری دارند توجه داشته باشید که پوشیدن و درآوردن کفش برای بچه‌ها راحت باشد. به عنوان مثال کفش‌هایی که به جای بند یا سگک با یک یا دوچسب باز و بسته می‌شوند برای این دانش‌آموزان کوچک مناسب‌ترند.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید