پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

راهنمای استفاده از کرم‌های اتوبرنزه


راهنمای استفاده از کرم‌های اتوبرنزه
▪ از یک کرم لایه‌بردار استفاده کنید:
اول باید پوست‌تان را لایه‌برداری کنید. این کار را می‌توانید با کرم‌های لایه‌بردار و یا ژل‌های حمام لایه‌بردار انجام دهید. به این ترتیب یک لایه از سلول‌های جوان و شاداب در سطح خارجی پوست شما قرار می‌گیرند و در واقع شما این سلو‌ل‌های سطحی را با کرم اتوبرنزه رنگ می‌کنید و پوست شما خوش‌رنگ‌تر می‌شود و هم برنزگی پوست مدت طولانی‌تری باقی خواهد ماند.
▪ یکنواخت برنزه شوید:
نکته دوم این است که شما نباید کرم اتوبرنزه را به طور یکنواخت به همه پوستتان بمالید چون پوست بعضی از نواحی بدن تیره‌تر می‌شوند. توصیه ما این است که مقدار کمتری از کرم اتوبرنزه را روی پوست بخش‌هایی از بدن که کلفت‌تر است مانند آرنج، زانو، قوزک پا و انگشتان بمالید چون درنهایت وقتی برنزه می‌شوید اگر مقدار زیادی از این کرم‌ها را روی بخشی از پوستتان مالیده باشید این قسمت‌های پوست تیره‌تر به نظر می‌آیند. در ضمن برای اینکه ابروهایتان و خط‌رویش موهای سرتان تیره‌تر از نواحی دیگر به نظر نرسند پیش از مالیدن کرم اتوبرنزه این بخش‌ها را با کرم‌های دست بپوشانید.
▪ دست‌هایتان را بشویید:
یک جفت دست‌کش بپوشید و یا بلافاصله پس از هر بار مالیدن کرم اتوبرنزه به هر بخش پوست، دست‌هایتان را بشویید. برای اینکه کسی متوجه نشود که شما با کرم‌های اتوبرنزه پوست‌تان را برنزه کرده‌اید و این رنگ طبیعی‌تر به نظر برسد، به بخش‌هایی از پوست‌تان که به صورت عادی با آفتاب برنزه نمی‌شوند مانند داخل بازوهایتان، کرم اتوبرنزه بمالید.
▪ ورزش نکنید، حمام نروید:
برای اینکه کرم‌های اتوبرنزه زمان داشته باشند سرفرصت پوست شما را برنزه کنند تا شش ساعت پس از مالیدن این کرم‌ها به پوست‌تان به حمام نروید، دوش نگیرید، ورزش نکنید تا عرق کنید و به استخر نروید. تمام این کارها، کرم را از روی پوست‌تان پاک می‌کند.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید