پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

۷ اکتبر ۲۰۰۵ ـ زادروز شبکه «فاکس نیوز» تلویزیون خبری محافظه کار


۷ اکتبر ۲۰۰۵ ـ زادروز شبکه «فاکس نیوز» تلویزیون خبری محافظه کار
امروز، هفتم اکتبر ۲۰۰۵، شبکه تلویزیونی خبری ماهواره ـ کابلی «فاکس نیوز» ۹ ساله شد. روپرت مورداک استرالیایی از امپراتوران رسانه ای جهان و صاحب کمپانی خبر و اسکای نیوز، این شبکه(فاکس نیوز) را هفتم اکتر ۱۹۹۶ صرفا با این هدف راه اندازی کرد که رقیبی برای شبکه های دیگر باشد که به قول او خیلی لیبرال شده بودند و اخبارشان در جهت محافظه کاری نبود در شهر نیویورک (آمریکا) راه اندازی کرد.
وی هنگام گشایش این شبکه در نطقی گفت: ما هم با نگاهی محافظه کارانه به رویدادها به میدان آمده ایم، شما مردم باید هر دو طرف را تجربه کنید و تصمیم بگیرید اخبار و تفسیرهای کدام شبکه را ببینید. این شعور خود شماست، کسی شما را وادار به خواندن روزنامه و یا دیدن یک تلویزیون خاص نمی تواند بکند. اگر شما یک روزنامه را که مطابق میلتان و منافعتان نمی نویسد نخرید و یک تلویزیون را نگاه نکنید، هرقدر که صاحبانش ثروتمند باشند ورشکست و تعطیل خواهد شد. سرمایه هر رسانه انسان ماهر و با تجربه است، نه پول و سرمایه. ولی متاسفانه بیشتر روزنامه نگاران و نویسندگان با تجربه لیبرال هستند. ما به زحمت از میان آنان چند تن را که حاضر به همکاری و قبول راه و روش ما شدند به دست آورده ایم و این است محصول ایشان....
بعدا در شبکه فاکس نیوز، کریسچن ساینس مانیتور (روزنامه مسیحی) و یکی دو کمپانی کار نمایش و سرگرمی هم سرمایه گذاری کردند. مدیر و سردبیر کل این شبکه در حال حاضر «راجر ایلزRoger Ailes» است که قبلا مبلغ ریچارد نیکسون و رونالد ریگان بود و از اعضا ی سرسخت حزب جمهوریخواه آمریکاست.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید