شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ / Saturday, 19 January, 2019

۵ ماده غذایی برای افزایش قدرت عضلات


۵ ماده غذایی برای افزایش قدرت عضلات
ماهی ها شامل تمام اسید آمینه مورد نیاز برای ساخت ماهیچه ها هستند و مواد مورد نیاز برای بازسازی بافت ها را در خود دارد. تحقیقات نشان می دهد ارتباط قوی بین حجم عضلات و سلامتی بدن وجود دارد. وقتی پا به سن می گذاریم بدن حالت عضلانی خود را از دست می دهد به ویژه اگر بخوبی مورد استفاده قرار نگیرد. این عارضه کیفیت زندگی، تعادل، قدرت و توانایی بهبود بدن بعداز یک بیماری یا تصادف را تحت تاثیر قرار می دهد.
در واقع ماهیچه ها همه کار انجام می دهند ، کمک به شما در حرکت کردن تا هضم غذا، در مورد ماهیچه های قلب هم، مواد مغذی را به بدنتان پمپاژ می کنند. قلب، مغز، پوست و دیگر ارگان های بدن همواره درحال تغییر شکل توسط بافت هایی هستند که ساخته شده و از بین می روند. ماهیچه ها بخش مهمی از اسیدهای آمینه را برای این بخش های حیاتی تامین می کنند تا همواره قوی بمانند.
ماهیچه های فعال نه تنها خطر ابتلا به دیابت و پوکی استخوان را کاهش می دهند، بلکه هرچقدر مقدار عضله در شما بیشتر باشد، کالری بیشتری خواهید سوزاند. برای اینکه ماهیچه هایتان را قوی و سالم نگه دارید، باید رژیم صحیحی داشته باشید:
● ماهی: بخصوص ماهی هایی که از نظر امگا۳ غنی باشند مانند قزل آلا، تن، هالیبوت و کنسرو ساردین. ماهی ها شامل تمام اسید آمینه مورد نیاز برای ساخت ماهیچه ها هستند و مواد مورد نیاز برای بازسازی بافت ها را در خود دارد. حجم ماهیچه به میزان پروتئین مصرفی بستگی دارد. مصرف امگا۳ به سرعت از بین رفتن ماهیچه ها در هنگام پیری را کاهش می دهد. پیشنهاد می شود شما هفته دو یا سه وعده ماهی غنی از چربیهای امگا۳ مصرف کنید.
● سیب زمینی شیرین: سیب زمینی شیرین منبع بسیار غنی از پتاسیم و آنتی اکسیدان هاست که برای ساخت ماهیچه مفید است. هر کسی که برای عضلانی شدن تمرینات ورزشی می کند، در بدنش رادیکال آزاد تولید می شود. آنتی اکسیدان ها می توانند به خنثی کردن رادیکال های آزاد و بازسازی آن کمک کنند.
مواد خوراکی غنی از پتاسیم مانند سیب زمینی شیرین می توانند تاثیر غذاهایی که اسید اضافی تولید میکنند (گوشت، لبنیات) را خنثی کنند زیرا این غذاها قادرند سرعت از زایل شدن ماهیچه ها را افزایش دهند.
غذاهای دیگری که حاوی پتاسیم و آنتی اکسیدان هستند: کاهو، فلفل، کیوی، هندوانه، خربزه، مرکبات. بصورت ایده آل شما باید ۵ تا ۹ وعده انواع سبزیجات و ۳ وعده خوراکی های غنی از پتاسیم مصرف کنید.
● ماست کم چرب: ماست کم چرب از نظر پروتئین، کلسیم، پتاسیم و ویتامین دی غنی است و عملکرد عضلات را بهبود می بخشد. کمبود ویتامین دی باعث ضعف عضلات خواهد شد. ماست یک تولیدی را که ویتامین دی مناسبی دارد انتخاب کنید و این می تواند یک چهارم نیاز شما را در یک وعده روزانه تامین کند.
● کینوا: نوعی از حبوبات است که منشا آن آمریکای جنوبی است و پر از کربوهیدرات های مفید است که بدن برای تامین انرژی آنها را ترجیح می دهد. کربوهیدرات ها برای متراکم کردن عضلات بسیار لازم است، کمبود آن باعث می شود بدن برای انرژی همین مقدار کم را استفاده کند و چیزی برای نسوج جدید نماند. کینوا منبع مناسبی برای پتاسیم و دیگر مواد معدنی مانند آهن نیز هست.
نصف فنجان کینوا را برای صبحانه همراه با میوه خشک و آجیل یا همراه با لوبیا یا سبزیجات و یا اضافه کردن شیر یا ریختن آن در سوپ و سالاد مصرف کنید.
● تخمه کدو: تخم کدو حاوی منیزیم، منگنز، آهن و مس است. مواد معدنی موجود در بدن به یکدیگر مرتبط هستند. آنها با هم کار می کنند تا بافتها را بسازند و آنزیم ها را تشکیل دهند و از ارتباطات بین سلولی پشتیبانی کنند. همچنین در رشد عضلات نقش دارند. منیزیم به تولید پروتئین برای ماهیچه ها کمک می کند. منگنز برای ساخت پروتئین مناسب است و بخشی از آنزیمها را که نفش آنتی اکسیدان در بازسازی نسوج را دارند تامین می کند. آهن نیز به استقامت بافتها کمک می کند.
۲۸ گرم از تخمه کدو در حدود نیمی از منگنز مورد نیاز شما در یک روز را تامین می کند.

منبع : سایت فریا

مطالب مرتبط

جوتقویت کننده سیستم عصبی

جوتقویت کننده سیستم عصبی
جو یكی از غلات بسیار مغذی و سرشار از پروتئین، كلسیم، منیزیم، سیلیكون، پتاسیم، آهن و بسیاری از ویتامین‌ها به ویژه ویتامین‌های گروه ب است. جو همچنین خوراكی بسیار انرژی زا است و به ساخت استخوان‌ها و دندان‌های محكم در بدن كمك می‌كند. جو برای حفظ سلامتی سیستم عصبی نیز مفید است و یكی از بهترین مواد غذایی برای تقویت سیستم عصبی است كه می‌تواند در رفع كسالت ناشی از مصرف آرامبخش ها و داروهای ضدافسردگی مفید باشد. جو از زمان‌های قدیم به عنوان خوراكی فرح بخش و مقوی برای سیستم عصبی كه می تواند خستگی روانی و افسردگی را برطرف كند شهرت داشته است. به دلیل همین شهرت آرامبخش نیز در گذشته به افرادی كه دچار بی‌خوابی بودند و یا برای كودكان بدخواب، استفاده از تشك و رختخواب پر شده از شلتوك جو را توصیه می‌كردند.
از آنجا كه جو غذایی زودهضم است این ماده غذایی برای بیمارانی كه دوره‌های طولانی نقاهت و یا بیماری‌های مزمن دارند یا پس از زایمان برای خانم‌ها ایده آل است.
حلیم جو یا جو پخته در شیر كه اغلب با انواع ادویه، شكر و لیمو تهیه می‌شوند نسخه‌ای سنتی است كه از سالیان دور برای افراد مسن و ناتوان تجویز می‌شده است. جو همچنین در طب سنتی تقویت كننده رحم و سودمند برای درمان نازایی شناخته شده است. به نظر می‌رسد كه جو محرك غده تیروئید است و تاثیر آن در تنظیم سطح هورمون استروژن نیز مشاهده شده است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد فیبر موجود در جو می‌تواند تا حد چشمگیری كلسترول خون را كاهش دهد و با بیماری‌های قلبی و عروقی مبارزه كند. همچنین می‌تواند به رفع مشكلاتی چون فشار خون بالا، چاقی مفرط، گشادی سیاهرگ‌ها و هموروئید كمك كند. جو برای بیماران دیابتی نیز مفید است زیرا قند خون را كاهش می‌دهد و مانع از دست رفتن آب از بدن و بروز كم آبی می‌شود. فیبر جو دستگاه گوارش را پاك می كند و موجب حركت سریع تر ضایعات حاصل از گوارش غذا در روده‌ها می‌شود. به علاوه این باور وجود دارد كه مصرف جو از ابتلا به سرطان روده جلوگیری می‌كند. از این رو استفاده از جو برای كمك به مشكلات گوارشی مثل سندرم تحریك پذیری روده و یبوست از گذشته متداول بوده است.
جو دوسر نیز یك پاك كننده مناسب برای پوست صورت است و التهاب و سرخی پوست را التیام می‌بخشد.
از جو برای تهیه انواع نان و بیسكویت استفاده می‌شود و همچنین به برخی از سوپ‌ها نیز می‌توان مقداری جو اضافه كرد. یكی از ساده‌ترین غذاهای تهیه شده با جو حلیم جو است. برای تهیه حلیم جو یك پیمانه جو پرك را در ۲ پیمانه آب بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا جوش بیاید. سپس حرارت را كم كنید و بگذارید آرام بجوشد تا جو كاملاً پخته و نرم شود و آب اضافی تبخیر شود. نصف قاشق چایخوری پودر دارچین به آن اضافه كنید و در ظرف مورد نظر ریخته بلافاصله با شكر سرو نمایید. اگر مایلید بیسكویت جو دوسر بپزید می‌توانید با مواد زیر و ظرف مدت ۳۰ دقیقه این بیسكویت‌ها را تهیه كنید.
▪ مواد لازم:
جوی دوسر ۲۲۵گرم
آردسفید ۷۵ گرم
جوش شیرین یك چهارم قاشق چایخوری
نمك ۱ قاشق چایخوری
روغن نباتی حامد ۲۵ گرم
كره ۲۵ گرم
فر را با درجه ۲۲۰ درجه سانتیگراد یا ۴۲۵ درجه فارنهایت روشن كنید تا گرم شود. جو دوسر، آرد، جوش شیرین و نمك را در ظرف گود بزرگی بریزید. روغن و كره را در تابه‌ای ذوب كنید و مقدار كمی آب جوش مخلوط بالا اضافه كنید تا خمیر نرمی به دست آید.
خمیر را روی سطح صافی كه كمی جو دوسر روی آن پاشیده‌اید خوب ورز دهید و سپس به صورت یك لایه نازك با وردنه بازكنید، با سر یك لیوان یا استكان دایره‌های كوچكی از خمیر درآورید و در سینی فر چیده به مدت ۱۵ دقیقه یا تا زمانی كه طلایی شوند در فر بپزید.

سپیده سلیمی

وبگردی
دوربین مخفی ساختمان لواسان داماد شمخانی و فاطمه حسینی
دوربین مخفی ساختمان لواسان داماد شمخانی و فاطمه حسینی - همه چیز درباره ساخت و ساز فاطمه حسینی، داماد شمخانی و داماد صفدرحسینی | سر کشیدن دوربین مخفی شهرداد به ساختمان های آقازاده ها در لواسان! | پخش اختصاصی از صفحه آپارات آوانت
ماجرای دختربازی اسلامی از زبان رحیم پورازغدی
ماجرای دختربازی اسلامی از زبان رحیم پورازغدی - رحیم پورازغدی در مراسمی که با موضوع فجای مجازی بود،گفت: دختر خانم چادری یک عکس آنچنانی از خودش گذاشته و نوشته زن نباید قربانی نگاه شهوت مردانه بشه، بعد پسره زیر پستش نوشته"ما رایت الا جمیلا"
ما به نمایندگی از امام زمان (عج) و به نمایندگی از خدا در امور مردم دخالت می کنیم.
ما به نمایندگی از امام زمان (عج) و به نمایندگی از خدا در امور مردم دخالت می کنیم. - رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: ما در نظام جمهوری اسلامی به نمایندگی از امام زمان (عج) و به نمایندگی از خدا در امور مردم دخالت می کنیم. اگر فردی در زمان طاغوت در زندان بود، حبسش از مجازات اخروی او کم نمی کرد اما امروز اگر این تحمل کیفر یا قصاص و شلاق و دیگر احکام توسط حکام اسلامی و شرعی انجام می شوند یکی از آثار اخروی آن برای محکومان این است که این مجازات در آخرت از آنها برداشته می شود
جزئیاتی از منشا بوی بد تهران / فیلم
جزئیاتی از منشا بوی بد تهران / فیلم - بعد از فروکش کردن گازها، به حفاری ادامه دادیم و به یک مخزن بزرگ و استثنایی رسیدیم که بسیار عظیم تر از آنی بود که تصور می کردیم برای جایی مثل پلاسکو ساخته شود. برآورد ما از ابعاد این انبار فاضلاب این است که بین 400 الی 500 متر مکعب وسعت دارد و گازهای محبوس شده در این انبار در چندین دهه برای انتشار بوی بد در محدوده بزرگی از تهران کفایت می کند.
کلیپ جنجالی مهدی یراحی در باره جنگ / پاره سنگ
کلیپ جنجالی مهدی یراحی در باره جنگ / پاره سنگ - مهدی یراحی، خواننده ای که اخیرا موزیک ویدئوی جدید و اعتراضی خود با نام «پاره سنگ» را منتشر کرده است، از طرف برخی رسانه ها و مجید فروغی، مدیر روابط عمومی هنری مورد انتقاد قرار گرفته و شایعه هایی درباره ممنوع الفعالیت شدن یراحی به دلیل این ویدئو کلیپ و همچنین پوشیدن لباس کارگران گروه ملی در حمایت از مردم اهواز در کنسرت 6 دی ماه خود مطرح شده است. یراحی از جمله خواننده هایی است که همیشه نسبت به اتفاقات…
اهمیت فیلم صحنه دار و مرگ 10 انسان !
اهمیت فیلم صحنه دار و مرگ 10 انسان ! - گویا تلخی پخش فیلم صحنه دار، بیش از مرگ ۱۰ نفر است. درست همانطور که مسئله حجاب برای خیلی‎ها مهم تر از معیشت مردم است.
آقازاده شورای عالی انقلاب فرهنگی !
آقازاده شورای عالی انقلاب فرهنگی ! - انقلاب فرهنگی از این بالاتر که فرزند عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در آمریکا تابعیت بگیرد و از آنجا برای ایرانیان سبک زندگی تدریس بکند؟
رقص گروهی دختران دانشگاه الزهرا در حضور آقایان!
رقص گروهی دختران دانشگاه الزهرا در حضور آقایان! - ویدئویی عجیب از حرکات موزون گروهی دختران در دانشگاه الزهرا درحالی در فضای مجازی در حال انتشار است که مردان نیز در این مراسم حضور دارند!
تیپ پسر الهام و فاطمه رجبی در آلمان!
تیپ پسر الهام و فاطمه رجبی در آلمان! - «شباهت عجیب علی الهام استاد هوا فضا در دانشگاهی در آلمان به غلامحسین الهام معاون رئیس جمهور سابق!
حاشیه تازه برای سید احمد خمینی / تصویر
حاشیه تازه برای سید احمد خمینی / تصویر - سید احمد خمینی، نتیجه امام خمینی که چند هفته پیش با ازدواجش خبرساز شده بود، بار دیگر با انتشار عکسی از او و همسرش در حین سوارکاری حساسیت نسبت به خود را برانگیخته است و باعث تحریک مخاطبان و کاربران در فضای مجازی شده است.
شهردار سابق سلامت و مشغول زندگی جدید است !
شهردار سابق سلامت و مشغول زندگی جدید است ! - پس از اولین گفت وگوی رسمی میترا استاد (نجفی) و تایید ازدواجش با محمدعلی نجفی، حالا شهردار سابق، در نخستین واکنش به جنجال ها، عکس تازه ای از خود و میترا استاد در اینستاگرامش منتشر کرده است.