پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

فرمان هایی برای حرفه ای شدن


فرمان هایی برای حرفه ای شدن
«حرفه ای» بودن در کار عبارتست از: داشتن دیدی کامل و نگرشی کل نگرانه به یک کار یا زمینه کاری که با تسلط و احاطه ای همه جانبه بر موضوع همراه است و صدالبته ناشی از دغدغه مندی، تجربه فراوان و کسب دانش و خردمندی لازم و کافی در آن زمینه است. اصول حرفه ای بودن را به اختصار می توان اینگونه بر شمرد:
۱) دغدغه مندی: کار برای شما، مسئله و دغدغه است، یعنی شما به هر علت (نیاز مالی، دغدغه علمی و...) آمده اید تا مسئله ای را حل کرده و گره ای را بگشایید.
۲) جدیت: آن کار برای شما یک مسئله عادی یا فرعی نیست بلکه در کار مصمم و جدی هستید.
۳) دانش و خردمندی: بر آن حوزه کاری اشراف فکری داریدو خلاقانه و آینده نگرانه به ارتقا» وضعیت اندیشیده و راهکارهای آن را ابداع می نمایید.
۴) تجربه فراوان: در اثر تجربه و ممارست فراوان در آن زمینه، درکی عمیق و ژرف یافته و تمامی مهارت ها و توانمندی های مورد نیاز را بدست آورده اید.
۵) لذت بردن: دائما از انجام کار خود، لذت می برید وآن را صرفا برای رفع نیاز، گذران امور، با بی میلی و بصورت انفعالی انجام نمی دهید.
۶) احترام گذاری: برای همکاران، مشتریان، کارفرمایان، سازمان خود و بویژه برای پیشکسوتان نهایت احترام و ادب را قائل هستید.
۷) یادگیری مستمر: دائما در کار خود می آموزید و در هر مرحله از انجام کار خود، سعی می کنید نکته ای را آموخته و دست خالی از این تجربه برنگردید.
۸) پشتکار: هیچگاه ناامیدی بر شما مستولی نمی گردد و براحتی از میدان بدر نمی شوید.
۹) دلسوزی و تعهد: کارهای خود را دلسوزانه و متعهدانه انجام می دهید. به کار خود و سازمان تان تعلق خاطر دارید و کار را از آن خود می دانید.
۱۰) بهره وری: بازده کار شما بالاست. اثربخشی و کارآیی زیادی دارید. از سرعت و دقت کافی برخوردارید و در کارهایتان خلاقیت و نوآوری به خرج می دهید.
▪ توجه، توجه
بهتر است از همین امروز بکوشیم تا در زندگی خود حرفه ای باشیم و با مسایل کاری خود حرفه ای برخورد نماییم تا برای خود و جامعه ثمربخش تر بوده و نقش جدی تر و اثرگذارتری ایفا» نمائیم، چراکه زندگی و کار در یک محیط حرفه ای واقعا لذ ت بخش است.
منبع : روزنامه ابتکار


همچنین مشاهده کنید