چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

رموز کاهش وزن


رموز کاهش وزن
اگر با وجود گرفتن انواع رژیم و استفاده از اقسام وسایل لاغری همچنان دور شكمتان بیشتر از آن چیزی است كه علاقه دارید، مایوس نشوید. عاقلانه عمل كنید و طبق یك برنامه غذایی مناسب جلو روید. مهمترین دلیلی كه باعث شكست رژیم می شود محرومیت از غذاهای دلخواه است. به جای اینكه یك دفعه خوردن تمام غذاها را برای خودتان ممنوع كنید سعی كنید خودتان را به تدریج و پله پله با برنامه غذایی جدید وفق دهید. این كار را با خوردن كمتر شروع كنید، تكه های كوچك را بردارید و هرگاه احساس سیری كردید دست از خوردن بكشید، حتی اگر مقداری از غذا در بشقاب شما باقی بماند، این گونه متوجه می شوید كه هر وعده چقدر به غذا احتیاج دارید. هرگاه هوس خوردن غذای مورد علاقه به سرتان زد غذای مینی سفارش دهید. در كنار غذایتان مصرف سالاد را افزایش دهید.مثل ماشین حساب عمل نكنید و كالری هایتان را نشمارید. همین كه ۱۰ ، ۲۰ درصد از غذای روزانه را كاهش دهید بعد از گذشت یك ماه خودتان می فهمید كه چقدر سایز كم كرده اید. مهمترین دلیل شما در شكست رژیم غذایی این است كه یك هفته ای منتظر كاهش وزن چندین كیلویی هستید. یادتان نرود كه برای سوخت چربی هایی كه چندساله در بدنتان تجمع یافته اند، یك هفته ای نمی توانید كاری انجام دهید. در هر حال برای رسیدن به وزن مطلوب غذای مورد علاقه را به طور كامل حذف نكنید، البته در خوردن آن افراط هم نكنید. مصرف كرم و شیرینی های خامه ای تلاش برای كاهش وزن را مختل می كند. خوردن كیك هایی كه كم چرب و كم شكر تهیه شده اند و میوه، ماست، آبمیوه های طبیعی و سیب زمینی پخته بهترین انواع خوراكی برای تامین كالری مورد نیاز در میان وعده های غذایی هستند.
كار دیگری كه به لاغری شما بسیار كمك می كند، افزایش مدت زمان صرف غذا است. وقتی غذا را تندتند می خورید مغز شما پیغام سیری را برای سلول های بدن نمی فرستد. در این حالت اشتهای شما برای خوردن دیر كاهش می یابد و بیشتر از هر وقت دیگری می خورید.
دست آخر ورزش را از یاد نبرید، آن هم ورزش دلخواه. ورزش و رژیم غذایی را با هم دنبال كنید. فكر انجام ورزش های سخت را از سرتان بیرون آورید كه تنها بیش از دو، سه روز دوام نمی آورید.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید