پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

مدال طلا برای شمشیرباز محبوب


مدال طلا برای شمشیرباز محبوب
جین جینگ مشعل دار مسابقات پارالیمپیک ۲۰۰۸ پکن وقهرمان شمشیر بازی در این دوره از مسابقات است. او در چهارم ژانویه ۱۹۸۱ در شهر شینگهوای چین به دنیا آمد. جین در چهارسالگی در اثر ابتلا به بیماری فلج شد. او در خانواده ای مرفه زندگی می کرد و خانواده اش برای بهبودی او متحمل صرف هزینه های سنگین شدند، اما علی رغم تلاش پزشکان او معالجه نشد.
جین در سن هفت سالگی به یکی از بهترین مدارس چین رفت و به علت هوش و استعداد فراوانش همیشه مورد توجه آموزگاران و مسئولان مدرسه بود.
در ۱۱ سالگی زمانی که با پدرش به تماشای یکی از مسابقات شمشیر بازی به پکن رفته بود، بامربی تیم آشنا شد و در کلاس های آموزش شمشیر بازی ثبت نام کرد. از آن پس جین جینگ به عنوان ورزشکاری محبوب در میان مردم شناخته شد.
جین در سال ۲۰۰۱ در مسابقات شمشیربازی روی صندلی چرخ دار شرکت کرد و مدال طلای آن دوره از مسابقات را از آن خود کرد. قهرمان شمشیربازی، مدیریت یکی از باشگاه های ورزشی معلولین را نیز بر عهده دارد. سال گذشته در یکی از جلساتی که با حضور زلزله زدگان چین و مصدومین این حادثه برگزار شده بود شرکت کرد و برای آسیب دیدگان سخنرانی کرد. جین آنها را به ادامه تلاش برای زندگی و کسب موفقیت بیشتر دعوت کرد. شمشیرباز جوان در مسابقات پارالیمپیک ۲۰۰۸ پکن شرکت کرد و بار دیگر موفق به کسب مقام قهرمانی شد. قهرمان ۲۷ ساله به کودکان علاقه زیادی دارد و سرپرستی سه تن از کودکان فقیر چینی را برعهده دارد.

[دنیا پرتو]
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید