پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا
شیعه و دشمن شناسی
شیعیان که آوازه ارادت و عشقشان به علی(ع) جهان شمول است، باید همواره جایگاه افکار و کردار و نیات خود را نسبت به شخصیت و سلوک علی(ع) بسنجند و در نزدیکی خود به آن بزرگوار بکوشند. براستی اگر شیعه امروز، با همین کردار و اندیشه، در زمان حضور و حیات علی(ع) می زیست و ایام حکومت او را درک می نمود، در کدام جبهه قرار می گرفت؟ آیا عدالت علوی را می پسندید و در کنار علی(ع) و در رکاب او برای تحقق آن مبارزه می کرد و یا به هر دلیلی در صف مخالفان علی(ع) قرار می گرفت؟
برای یافتن پاسخ این سؤال، باید دشمنان و جریان های مخالف علی(ع) را شناخت و دنباله های آنها را در زمان کنونی شناسایی نمود. چرا که «دشمن شناسی» ضرورت اجتناب ناپذیر «شیعه گری» است!
الف) ناکثین: در این گروه طیفی از مخالفین علی(ع) قرار گرفته اند که دل در گرو دنیا و متاع قلیل آن سپرده اند. «ناکثین» دنیاطلبان زراندوزی اند که آنگاه که منافع دنیوی و زندگی راحت و مرفه خود را با عدالت طلبی علی(ع) در خطر می بینند، تمام سوابق قابل احترام خود، حتی افتخار همراهی با پیامبر(ص) را زیر پا نهاده و به صف دشمنان علی(ع) پیوسته و به بهانه خون خواهی خلیفه مقتول، «فتنه جمل» را برپا می نمایند.
ب) قاسطین: این گروه «قدرت طلبان» زورمداری اند که تمام هم و غم آنان، حفظ مقام و ریاست خودشان است؛ معاویه و همراهان وی که در جنگ صفین به مبارزه مسلحانه و علنی با علی(ع) برمی خیزند و به هر دری می زنند تا دارالحکومه خود را آباد کنند. علی(ع) که تسلط آنان را بر امور مردم تاب نمی آورد، دشمنی و کینه و عداوت آنان را به جان خریده، تا تاریخ، دلبستگی شرم آور آنها را به ریاست و حکومت و بی شرمی آنان را در فتنه صفین» و بر نیزه کردن قرآن، نظاره گر باشد.
۳- مارقین: علی(ع) از همان ابتدا می دانست که جهل و نادانی آنانی که از دین و اسلام تنها ظاهر و پوسته آن را می بینند، او و عدالت طلبی اش را تحمل نخواهند نمود و به نام دین در مقابل او خواهند ایستاد و فتنه عمروعاص در صفین و ماجرای حکمیت بهانه ای شد تا این قوم متحجر مقدس مآب، حقیقت خود را نشان داده و جبهه مارقین شکل گیرد.
«فتنه نهروان» تابلوی روشن تقابل جهل و تحجر و قشری گری با آگاهی و روشن بینی است. ... آری تاریخ همواره شاهد تقابل «دنیاطلبی»، «قدرت طلبی» و «جهل و کج اندیشی» با «حق» و «عدالت» بوده است و شیعه نیز اگر گرفتار «زرق و برق دنیا»، «ریاست طلبی» و «کج اندیشی» گردد در صف مخالفان علی(ع) قرار خواهد گرفت و باید در ادعای شیعه گری خود شک کند.
... آری تشیع با «زراندوزی»، «قدرت طلبی» و «تحجر و مقدس مآبی» سازگار نیست!!
دکتر محمد جعفر طالب پور
منبع : روزنامه کیهان
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران سریلانکا حجاب کارگران رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی پاکستان رئیسی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم مجلس
کنکور سیل حقوق تهران شهرداری تهران فضای مجازی هواشناسی پلیس سلامت قتل فراجا زنان
قیمت خودرو دولت خودرو قیمت دلار قیمت طلا دلار بانک مرکزی بازار خودرو ایران خودرو سایپا بورس تورم
نوید محمدزاده ترانه علیدوستی تلویزیون سریال کتاب سینمای ایران تئاتر سینما شعر مهران مدیری
کنکور ۱۴۰۳
اسرائیل آمریکا رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه روسیه چین طوفان الاقصی اتحادیه اروپا ترکیه عملیات وعده صادق
فوتبال پرسپولیس استقلال فوتسال بازی باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال تراکتور تیم ملی فوتسال ایران بارسلونا رئال مادرید لیگ برتر
هوش مصنوعی فیلترینگ وزیر ارتباطات تبلیغات همراه اول ایلان ماسک ناسا فناوری اپل نخبگان
سلامت روان کمبود پرستار یبوست سرکه سیب دوش گرفتن