پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

Mercedes C۳۵۰ CGI


Mercedes C۳۵۰ CGI
ورژن جدید کلاس سی مرسدس ; با پسوند C۳۵۰ CGI Blue EFFICIENCY عرضه می شود. این خودروی کم مصرف از نسل دوم انژکتورهای تزریق مستقیم سود می برد که علاوه بر افزایش قدرت موتور از مصرف سوخت خودرو نیز می کاهد. این خودروی جدید اولین اتومبیل بنزینی دنیا است که انژکتورهای تزریق مستقیم «اسپری»در آن به کار رفته است. این انژکتورها ۱۰ درصد از میزان مصرف سوخت می کاهند و در عین حال ۱۵ درصد به قدرت موتور می افزایند (در مقایسه با C۳۵۰). بدین ترتیب حداکثر قدرت این خودرو به ۲۹۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور نیز به ۳۶۵ نیوتون متر رسیده است که ۱۵ الی ۲۰ نیوتون متر از موتور بدون این سیستم بیشتر است.
مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در سیکل اروپایی برابر ۳/۸ لیتر در صد کیلومتر است.افزایش قدرت موتور مطمئنا موجب افزایش شتاب خودرو نیز خواهد شد.
شتاب صفر تا صد کیلومتر این مرسدس برابر ۲/۶ ثانیه می باشد. از تجهیزات ظاهری این خودرو می توان به: بالچه روی صندوق عقب AMG - اگزوزوهای دوبل با خروجی های ساخته شده از فولاد سخت - گیربکس ۷ سرعته ی اتوماتیک - فرمان حساس به سرعت و رینگ های ۱۶ و ۱۷ اینچی اشاره کرد. قیمت این خودرو در کشور آلمان برابر ۴۶۷۹۶ یورو می باشد و در حال حاضر سفارشات مربوط به این خودرو مورد پذیرش قرار می گیرد (به دوستان لوکس سوار پیشنهاد می کنم که اگر قصد واردات سی کلاس را دارند این مدل را فراموش نکنند).
منبع : روزنامه ابرار اقتصادی


همچنین مشاهده کنید