شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

۱۳ آبان: در شهر چه گذشت؟!


۱۳ آبان: در شهر چه گذشت؟!
در جریان زندگی امروز که همه چیز ماشینی شده است و زوج‌های کارمند به علت کمبود وقت ترجیح می‌دهند از خدمات خارج از منزل برای امور روزمره استفاده کنند، وجود خشکشویی‌ها غنیمت است.
خشکشویی این امکان را فراهم می‌کند تا لباس‌های کثیف بدون کوچک‌ترین زحمتی و تنها با پرداخت هزینه، شسته و اتو شده تحویل مشتری شوند.
این در حالی است که برخی خشکشویی‌ها با در نظرگرفتن سرویس حمل لباس‌ها، زمینه رفاه حال هرچه بیشتر مشتریان را فراهم کرده‌اند.
این خشکشویی‌ها همانند آژانس‌ها یا رستوران‌ها به مشتریان خود کد اشتراک می‌دهند و ضمن تحویل دادن لباس‌های شسته شده در صورت نیاز برای تحویل گرفتن و شست وشوی لباس‌های کثیف هم به محل مورد نظر مشتری مراجعه می‌کنند.
به این ترتیب مشتریان می توانند حتی لباس‌های اتوکشیده و آماده را برای شرکت در جلسه در محل کار خود دریافت کنند.
البته خشکشویی‌ها برای ارایه این خدمات هزینه اضافی دریافت می‌کنند اما برای مشتریانی که وقتی برای تلف کردن در ترافیک ندارند، این سرویس‌دهی بسیار مطلوب است.
● خلاصی خودرو‌ها در سرپایینی
هنگامی که رانندگان مبتدی، دوره‌های آموزش رانندگی را می‌گذرانند به آنها توصیه می‌شود هنگام پارک خودرو در خیابان‌های سربالایی یا سراشیبی آن را در دنده قرار دهند تا در صورت عمل نکردن ترمز‌دستی، خودرو حرکت نکرده و با خودرو‌های دیگر برخورد نکند.
اما متاسفانه این توصیه ایمنی از یاد برخی رانندگان می‌رود و آنها از این اقدام ساده خودداری می‌کنند.
به این ترتیب حتی اگر خودرو سرجای خود محکم باشد، در صورتی که خودرویی در حال حرکت به طور اتفاقی با آن برخورد کند، آن را نیز به حرکت در می‌آورد و می‌تواند حوادث غیر قابل جبرانی به وجود آورد.
به همین جهت بد نیست رانندگان بار دیگر توصیه‌های دوران آموزش رانندگی را در ذهن خود مرور کرده و با اجرای آنها از بروز سوانح جلوگیری کنند.
● کرایه‌های باران خورده
معمولا خیلی چیزها مانند لباس‌های روی بند، زیر باران آب می‌روند و کوچک‌تر می‌شوند اما به نظر می‌رسد کرایه‌های برخی خودرو‌های مسافر‌بر از این قاعده مستثنی هستند و در عوض حسابی متورم می‌شوند.
در چند روز اخیر ابر‌های سیاه علاوه بر باران و یک جبهه هوای تمیز، موجب آمدن صنفی از راننده‌های سودجو به خیابان شد که کرایه‌های آنها حسابی باران خورده و گران‌تر از معمول بود.
با اینکه تعدادی از شهروندان زیر باران، مشمول لطف راننده‌های مهربان می‌شوند و رایگان تا مقصد همراهی می‌شوند، تعدادی از راننده‌های خطی در طیف مقابل قرار دارند و حسابی از خجالت مسافر‌های خیس و در معرض سرماخوردگی در می‌آیند.
آنها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد روی کرایه‌ها می‌کشند و چنانچه با اعتراض مردم روبه‌رو شوند از ترافیک ، قیمت لنت و لاستیک و غیره صحبت به میان می‌آورند.
● فروشنده‌های نیمه‌شب
گویا نیمه‌شب‌های پایتخت تنها زمانی است که ترافیک نیز در کنار هیاهوی شهر، به خواب عمیقی می‌رود.
اما در همین خواب‌آلودگی و خلوتی شهر، تعدادی از راننده‌ها یکباره با اجناس تلنبار شده‌ای روبه‌رو می‌شوند که تا نزدیک وسط خیابان چیده شده‌اند و این مانع غیر طبیعی آنها را غافلگیر می‌کند.
در چند روز گذشته سرمای هوا باعث شد فروشنده‌های کاپشن‌های چینی برای فروختن این اجناس نیمه‌ شب‌ها را انتخاب کنند و از ساعت ۲۳ تا حدود ۲ صبح روز بعد، خیابان‌های شهر را به تصرف خود در آورند.
این در حالی است که خیابان در هر ساعت و هر میزان از خلوتی، متعلق به خودرو‌هاست و وجود هر چیز دیگری در سطح آن می‌تواند خطرناک و حادثه‌ساز باشد.
این در حالی است که قیمت‌های میکروسکوپی این کاپشن‌ها باعث می‌شود تعدادی از را‌ننده‌ها نیز کنار بساط آنها توقف کنند.
منبع : همشهری آنلاین


همچنین مشاهده کنید