چهارشنبه, ۲۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 17 April, 2024
مجله ویستا

قلب سرچشمه احساسات پاک


قلب سرچشمه احساسات پاک
قلب، کانون محبت‌های واقعی و منشاء و سرچشمه احساس و پاکی است. قلب سرچشمه احساسات پاک هر فرد یا بروز خشم و نفرت از دیگران است. قلب و روح پاک، مجموعا انسان موفق را می‌سازد.
قلب پایگاه اعتماد به نفس هر کس و کنترل‌کننده رفتار هر کس و کنترل‌کننده حرکات فردی است و عضو بسیار مقدس در حیات فیزیکی و روحی است. بی‌گمان هر کس که دارای قلب پاک و رئوف می‌باشد؛ قطعا دارای بهترین اخلاق است.
بسیاری از افراد موفق دارای قلبی پاک و اخلاقی نیکو هستند، آنهایی که با تمام سختی‌ها دست و پنجه نرم کرده‌اند. این افراد دارای روحی بسیار قوی و قلبی قدرتمند و نه تنها از مشکلات نمی‌ترسند، بلکه با آن به مبارزه پرداخته و آن را برطرف می‌سازند و کسانی که به خویشتن خویش اعتماد دارند همواره از قلب خویش برای نیل به اهداف بسیار مقدس کمک گرفته‌اند.
چه کسانی می‌توانند از قلب پاک برخوردار باشند و این مهم دارای چه شرایطی است؟ چه بسیار افرادی که با وجدان خود تسویه حساب نکرده‌اند و خود را همواره فریب داده‌اند؛ افرادی که در زندگی طعم گذشت به دیگران را نوعی ضعف می‌شمارند، کسانی از محبت کردن به دیگران دریغ می‌کنند. قطعا اینها نمی‌تواند صاحب مراحل والای شناخت قلب خویش شوند. به عنوان مثال کسانی که به علت غرور جواب سلام شما را هم نمی‌دهند نمی‌توانند قلب خود را پاک کنند.
یک نکته کلیدی اینجا نمایان می‌شود که قلب آیینه تمام‌نمای پاکی و وجدان هر کس غیرقابل انکار است، یعنی قطعا این فرد مذکور نمی‌تواند با وجدان خویش کنار بیایید، زیرا هرگز وجدان فریب نمی‌خورد. معلوم است که تنها افرادی می‌توانند به این فهم برسند که سال‌ها تمرین را در دست داشته باشند و اینان از اسرار قلب خود پرده‌برداری می‌کنند و تنها افرادی که خودخواهی و خودپسندی بیجا را کنار بگذارند و با وجدان خویش روراست گردند، فقط اینها دارای شناخت موثری از قلب خویش هستند.
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید