جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

اعتماد سازی در زندگی


اعتماد سازی در زندگی
بدون توجه به مدت زمان شروع زندگی مشترک، ایجاد اعتماد از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است زیرا در صورت عدم وجود این مؤلفه در زندگی، ایجاد رابطه عاطفی با همسر با مشکل روبه رو خواهد شد.
اعتماد کردن در زندگی ساده نیست و به صورت تدریجی به دست می آید و گاهی حتی سال ها طول می کشد اما با بکار بستن نکات زیر می توان استحکام و میزان اعتماد سازی در زندگی را افزایش داد:
در صورتی که یکی از زوجین قصد ایجاد تغییر و یا تصمیم گیری برای خرید وسیله دارد باید حتماً همسرش را از قبل مطلع سازد زیرا در غیر این صورت امکان ایجاد ناراحتی وجود دارد.
زن و شوهر باید همواره یکدیگر را باور داشته و هرگز از تشویق یکدیگر مضایقه نکنند.
زن و شوهر باید یکدیگر را از نیازهایشان آگاه ساخته و به خاطر داشته باشند که همسرشان نمی تواند ذهن آنها را بخواند.
هرگز نباید چیزی را از یکدیگر مخفی کنند، زیرا باعث بی اعتمادی در طرف مقابل شده و ترمیم آن به سادگی امکانپذیر نیست.
آنها باید همواره شخصیت واقعی خود را داشته و از تقلید و جلوه دادن خود به شکلی دیگر خودداری کنند زیرا همسر متوجه تغییر خواهد شد.
در حالی که بسیاری از افراد بر این باورند که تأیید نظر همسرشان می تواند باعث بهبود وضعیت زندگی شان شود، زن و شوهر باید بدانند برای گرفتن نتیجه باید در زندگی نظر خود را بیان کنند.
قرار دادن محدودیت و حد و مرز: زن و شوهر باید حد و مرزهایی را برای روابط خود تعیین کرده باشند. همسران باید یکدیگر را از موارد و خصوصیات اخلاقی ای که آنها را آزار می دهد، آگاه کرده و درصدد رفع آن برآیند.
مسئولیت پذیری: در صورتی که زن یا شوهر مرتکب اشتباهی شده یا پنهان کاری کرده است، باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرد و هرگز طوری وانمود نکند که اتفاقی نیفتاده و یا طرف مقابلش در اشتباه است زیرا این مسئله بیشتر باعث عدم اعتماد خواهد شد.

[سعید سپهری]
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید