پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

بازی با تلفن همراه خیلی ضرر داره


بازی با تلفن همراه خیلی ضرر داره
این دفعه می خوام سراغ بچه های خوب و عاقل برم و در مورد نحوه صحیح استفاده از تلفن همراه یا موبایل باهاشون صحبت کنم و ازشون بپرسم چه قدر به فکر سلامتی شون هستن و از عوارض استفاده از تلفن همراه چه قدر اطلاع دارن؟این روزها، بیشتر بچه ها برای پر کردن اوقات فراغت و سرگرمی از بازی های تلفن همراه بزرگ ترهاشون استفاده می کنن بدون این که از عوارض اون اطلاعی داشته باشن!
آیا می دونین بازی های پر هیجان تلفن همراه استرس شدیدی به شما بچه ها وارد می کنه؟
در ضمن استفاده بیش از حد از تلفن همراه باعث می شه چشم هاتون خسته و ضعیف هم بشه. امواج نامرئی تلفن همراه روی گوش و مغز ما هم آثار بدی داره و برای سلامت بدن خیلی مضره و البته نشستن طولانی مدت به هنگام بازی با تلفن همراه هم باعث بی تحرکی و چاقی می شه.
»آرمیتا« ۱۱ سال داره و می گه: من علاقه زیادی به گوشی تلفن همراه دارم و مامانم یک گوشی تلفن همراه اسباب بازی واسه من خریده و من از بازی با اون لذت می برم.
او ادامه می ده: مامانم گفته بازی با تلفن همراه واقعی ضرر داره و روی مغز و گوش آدم ها اثر بدی می گذاره و من هم به حرف های مامانم گوش می کنم چون نمی خوام هیچ وقت اونو ناراحت کنم یا مریض بشم.
»سیاوش« ۹ ساله هم عنوان می کنه: من عاشق بازی های تلفن همراه هستم. هر وقت مامانم مشغول آشپزی و کارهای خونه می شه و حواسش پرته، گوشی تلفن همراهش رو بر می دارم و مشغول بازی می شم و مامانم از این کار من خیلی دلخور و ناراحته.
او اضافه می کنه: ای کاش من هم مثل بعضی از هم سن و سالان خودم یک گوشی تلفن همراه داشتم و می تونستم با اون پیامک بفرستم. آخه بزرگ ترین آرزوی من اینه که یه روز صبح که از خواب بیدار شدم، ببینم بابام برام یک گوشی تلفن همراه هدیه خریده.
»نیایش« ۱۰ ساله هم می گه: اگه در انجام هر کاری تعادل رو رعایت کنیم، مامان و باباها هم با مهربونی به نظر ما توجه می کنن پس بهتره لجبازی رو کنار بگذاریم و بزرگ ترهامون رو به خاطر چیزهایی مثل گوشی تلفن همراه که برای سلامتی مضره و مناسب سن و سال ما نیست، ناراحت نکنیم.او ادامه می ده: بابام می گه بچه هایی که با گوشی تلفن همراه بازی می کنن تمرکز خوبی ندارن و درس هاشونو خوب یاد نمی گیرن. واسه همین من هم تصمیم گرفتم بازی با گوشی رو فراموش کنم.»سوگل« ۷ ساله هم بازی با عروسک هاش رو به بازی با گوشی ترجیح می ده و می گه: من از بازی با عروسک ها و اسباب بازی های دیگه خودم بیشتر لذت می برم ولی داداشم خیلی دوست دار با گوشی تلفن همراه بازی کنه و مرتب با گوشی از من عکس می گیره و عکس من رو به شکل های مختلف روی صفحه تلفن همراه می اندازه.
»بهسا« ۱۰ ساله هم می گه: گوشی تلفن واسه ما بچه ها خیلی جذابه و دوست داریم از همه چیز اون سر در بیاریم.
او اضافه می کنه: به گفته مامانم از گوشی تلفن فقط در مواقع ضروری باید استفاده کرد چون برای سلامت بدن ضرر داره و همه بچه های خوب باید همیشه به نصیحت های مامان و بابا گوش بدن.

عابدیان
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید