سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

راههایی برای تداوم عشق زناشویی و لذت از زندگی


در زندگیهای پرمشغله امروزه، زمان زود از دست می رود و اینكه شما كنار همسر خود زمانی را سپری كنید از اهمیت خاصی برخوردار است. همیشه باید بدانیم تداوم یك عشق كار ساده ای نیست. عاشق شدن آسان است، ولی عاشق ماندن بسیار دشوار است. با راهكارهای زیر سعی كنید عشق را تداوم بخشید.
● در روزهای بارانی
به كمك همسر خود، گاراژ ماشین، كابینتها وكمدهای لباس خود را مرتب كنید، مهم نیست این كار چقدر طول می كشد، مهم این است كه شما كنار همسر خود بوده اید.
قدم زنان به مغازه های اطراف بروید و از قدم زدن در زیر باران لذت ببرید. به سینما، موزه یا گالری نقاشی بروید. مثل دوران كودكی زمانی را از روز صرف خلق كردن چیزی مثل ظرفهای سفالی، ساختن شمع یا اشكالی با صابون، در كنار همسر خود كنید.
شب هنگام در كنار همسر خود مشغول دیدن برنامه های تلویزیون شوید، حتی اگر فوتبال را نیز دوست ندارید، به خواسته شوهر خود احترام گذاشته و كمی فوتبال تماشا كنید.
● در روزهای آفتابی
به پیك نیك بروید، جای سرسبزی را پیدا كنید و لحظاتی را در آن بنشینید و با هم صحبت كنید، ورزش كنید، بدوید یا دوچرخه سواری كنید، یا هر كار دیگری كه به شما و شوهرتان انرژی می دهد، به باغ وحش بروید و از دیدن حیوانات و حركات آنها لذت ببرید. كوه بروید و در هوای آزاد با فكری آزاد با همسر خود صحبت كنید، آرزوهایتان را بیان كنید، از مشكلات حرف بزنید و مطمئن باشید كه در آن هوای آزاد بهتر می توانید راه حل مشكلات را بیابید.
● آخر هفته و تعطیلی
اگر می توانید اتاقی در یكی از هتلهای شهر خود رزرو كنید و یكی دو روز آخر هفته را با همسر خود در آنجا بگذرانید. اگر جایی در خارج از شهر دارید، حتماً به آنجا بروید، مسافرت روحیه انسان را عوض می كند، به دیدن اقوام و دوستان خود بروید و لحظاتی را كنار آنها بگذرانید.
دكوراسیون منزل خود را به كمك همسر خود تغییر دهید، جابه جایی اثاثیه و ایجاد حالتی جدید در منزل باعث تغییر روحیه و حوصله افراد می شود. اگر باغچه كوچكی دارید، زمانی را صرف رسیدگی به گلها و گیاهان باغچه كنید.
● وقتی كودكان خواب هستند
بازیهای كامپیوتری انجام دهید، كارت بازی كنید و با درست كردن پازل یا حل كردن جدول «آی كیو» خود را تست كنید. یك فیلم كمدی یا احساسی انتخاب كنید و با همسر خود به تماشای آن بپردازید.
در یك فضای شاعرانه، با دو شمع روشن، یك موزیك ملایم یك شام دونفره ترتیب دهید. در كنار آتش شومینه بنشینید و دو فنجان چای یا نسكافه داغ بنوشید. چنانچه از خواندن كتابی لذت برده اید، آن را بیاورید و نكات جالب را برای همسرتان بخوانید. برنامه های مربوط به زندگی روزمره خرید منزل تا خرید پوشاك و پرداخت قبوض را با همسر خود چك كنید و برای آن برنامه ریزی كنید. این فرصت را برای او فراهم كنید كه بداند در همه چیز شریك شماست و شما در تمامی امور منازل او را كمك می خواهید.
با هم یادگیری یك زبان جدید از طریق CD یا برنامه آموزشی را آغاز كنید. هرچند وقت یك بار با خرید هدیه ای، همسر خود را شگفت زده كنید.
با كمك هم كیك درست كنید، گاهی اوقات صبحانه را با هم در رختخواب بخورید. كلمه «دوستت دارم» را هیچگاه فراموش نكنید و سعی كنید هرچند روز یك بار با گفتن این كلمه، محبت و علاقه خود را به همسرتان نشان دهید. یا در كیف او، جیب كتش، روی تلویزیون كاغذ كوچكی حاوی این نوشته را برایش بگذارید. برای هم گل بخرید. وقتی از هم دورید (هنگام روز وقت كار) با تلفن با همسر خود در ارتباط باشید و به او بگویید كه دوری از او برایتان سخت است و دلتنگش شده اید. گاهی اوقات با یك مداد شمعی روی آیینه میز توالت كلمه «دوستت دارم» را برایش بنویسید. سعی كنید اجازه ندهید زندگی و كارهای روزمره و حتی خود شما تكراری نشوند، بنابراین هر روز كار جدیدی را آزمایش كنید.

ترجمه: هلیا خرم
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید