پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

خداحافظی با چین وچروک


خداحافظی با چین وچروک
● به پشت بخوابید
براساس توصیه آکادمی ‌پوست و زیبایی آمریکا خوابیدن به پشت سبب می‌شود تا ایجاد چین و چروک در صورت به حداقل برسد. چراکه خوابیدن به پهلو سبب افزایش چروک در ناحیه گونه و چانه و خوابیدن به سمت صورت یا شکم افزایش خط اخم یا چروک پیشانی را سبب می‌شود.
● ماهی بخورید به‌خصوص سالمون
ماهی‌های آب سرد منبع غنی از پروتئین هستند که نقش اصلی در ساختمان پوست را دارند. منبع اصلی اسید‌های چرب امگا ۳ که در جوان نگه‌داشتن و کاهش چروک پوست موثرند.
● چشم‌تان را ریز نکنید
زمانی که برای مطالعه به غلط چشمان خود را ریز می‌کنید سبب ایجاد چین و چروک در چهره خود می‌شوید بر اساس این عادت غلط ماهیچه‌های صورت دچار انقباضات شده و نهایتا سبب افزایش چروک صورت می‌گردد.
● میوه فراموش نشود
AHA یا همان اسیدهای میوه برای از بین بردن چروک‌های سطحی و ظریف، به خصوص چروک‌های زیر چشم بسیار موثرند. در تحقیقات اخیرا مشخص شده است که حتی سبب تحریک کلاژن‌سازی (‌ماده‌ای که در سفت و شاداب‌ماندن پوست بسیار موثر است) در پوست می‌شوند.
● زیاد صورت خود را نشویید
شست‌وشوی زیاد پوست صورت سبب از بین رفتن مواد مفید موجود در سطح پوست می‌شود لذا روند پیری یا ایجاد چروک در پوست افزایش می‌یابد. بهتر است تا به جای استفاده از صابون یا شست‌وشوی مکرر از پاک‌کننده‌های (cleanser) صورت استفاده کنید.
● از ویتامین ث موضعی استفاده کنید
استفاده از ویتامین ث سبب افزایش تولید کلاژن‌ها، محافظت در برابر اثرات تخریبی اشعه ماورائ بنفش و بهبود التهابات پوستی می‌شود و شاید علت تمام این اثرات مفید به دلیل داشتن ال اسیداسکوربیک است که اثر ضدچروک دارد.
● سویا بیشتر بخورید
گزارش شده که سویا در کاهش تخریب پوستی ناشی از نور آفتاب بسیار موثر بوده است و کسانی ‌که به مدت شش‌ماه از رژیم غذایی حاوی سویا، ماهی و ویتامین‌ها و گوجه‌فرنگی استفاده کردند، ساختمان پوست آنها بسیار بهبود یافته و از پوستی لطیف‌تر برخوردار شدند. مراقبت‌های لازم پوستی را به‌طور مرتب انجام دهید. از نور خورشید بپرهیزید (با محافظت‌های لازم در برابر آفتاب)، عینک آفتابی استفاده کنید، سیگار نکشید و از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید.
منبع : روزنامه کارگزاران


همچنین مشاهده کنید