چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

چگونه هرزنامه دریافت نکنیم؟


چگونه هرزنامه دریافت نکنیم؟
اکثر اوقات ایمیل‌هایی دریافت می‌کنم با این مضمون: «از آن موقع که عضو سایت شما شده‌ام، به طور ناگهان تعداد زیادی هرزنامه دریافت کرده‌ام، حتما شما می‌دانید که دلیل این اتفاق چیست!» من واقعا از این ایمیل‌ها متنفرم ولی به جای عصبانی شدن، ترجیح می‌دهم چند توصیه به شما بکنم تا از تعداد هرزنامه‌هایی که دریافت می‌کنید کاسته شود.
۱) اگر یک ایمیل ناخواسته دریافت کرده‌اید هرگز از دستور العمل‌های Unsubscribe که در قسمت پایینی صفحه ایمیل‌تان وجود دارد استفاده نکنید.
کار هرزنامه نویسان این است که میلیون‌ها ایمیل را به صورت تصادفی به آدرس‌های ایمیل مختلف می‌فرستند و اگر شما دستورالعمل Unsubscribe را به کار بگیرید، دقیقا کاری می‌کنید که آدرس ایمیل‌تان برای هرزنامه‌نویسان شناخته شود.
۲) بهتر است از ارایه دهنده ایمیلی استفاده کنید که تا وقتی خودتان مایل نباشید، تصاویر درون ایمیل‌ها را به نمایش نگذارد، چون در غیر این صورت کاربر تمایل به باز کردن هرزنامه پیدا می‌کند و فقط کافی است تا شما هرزنامه‌ای را که حاوی تصاویر است باز کنید. در آن موقع است که دقیقا پس از بارگذاری تصاویر روی کامپیوترتان، هرزنامه نویسان آدرس ایمیل‌تان را ردیابی کرده و آن را شناسایی می‌کنند. یکی از ارایه دهندگان ایمیل است که این ویژگی خوب را داراست.
۳) هرگز در اجتماعات و جلسات بحث و مناظره آنلاین از آدرس ایمیل خود به عنوان کلمه عبور استفاده نکنید، زیرا در غیر این صورت هرزنامه‌نویسان مستقیما از روی صفحه مشخصات، آدرس ایمیل‌تان را می‌خوانند. شما آدرس ایمیل‌تان را به طور مستقیم به آنها نشان داده‌اید و مثل این است که یک بره بی‌گناه را جلوی چشم شیرها گذاشته باشید!
۴) اگر می‌خواهید وارد سایتی بشوید و لازم بود که آدرس ایمیل واقعی‌تان را وارد کنید، توصیه می‌کنم از آدرس ایمیل غیرضروری و موقت خود استفاده کنید.
به امید روزی که دیگر هرزنامه‌ای وجود نداشته باشد!
فرانسیس کیل کلی مدیر یک وب سایت محبوب تحت عنوان Gardenstew.com است.

منبع:Ezine Articles
نویسنده: فرانسیس کیل‌کلی
ترجمه: نسترن صائبی
منبع : روزنامه فناوران


همچنین مشاهده کنید