پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

درمان غذایی پوست


درمان غذایی پوست
یكی از شایع ترین عوارضی كه پس از یك دوره طولانی رژیم گرفتن در بدن ظاهر می شود، شل شدن و ایجاد خطوط چین و چروك روی پوست به ویژه در نواحی صورت، زیر بغل و كشاله ران است. گرچه استفاده از كرم های سفت كننده و ضدچروك در رفع این مسئله بسیار موثر است ولی مصرف انواع ویتامین ها در زمان رژیم گرفتن بیشتر از آن توصیه می شود.
▪ ویتامین : A بافت های محافظ پوست را تقویت كرده و به آنها استحكام می بخشد. باعث ترمیم و احیای بافت پوست می شود و از بروز جوش ها جلوگیری می كند. ویتامین آ به عنوان یك آنتی اكسیدان قوی عمل كرده و با ممانعت از فعالیت رادیكال های آزاد بروز چین و چروك پوست را به تعویق می اندازد. جگر، زرده تخم مرغ، ماهی، لبنیات، سبزیجات برگ سبز و میوه های زرد و نارنجی منبع خوبی از این ویتامین به شمار می روند.
▪ ویتامین B۲: به ترمیم و احیای رنگ پوست كمك می كند. استرس و نگرانی را كه دشمن شماره یك پوست است رفع می نماید و به عنوان یك ضدجوش طبیعی تاثیر ویژه ای در شفافیت پوست خواهد داشت. این ویتامین را كه در سلامت پوست بسیار مفید است می توانید در گوشت قرمز، شیر، ماست، بادام زمینی، تخم مرغ و غلات سبوس دار پیدا كنید.
▪ ویتامین C : آنتی اكسیدان بسیار قوی است كه در درمان و بهبود زخم ها و جراحت های پوستی بسیار لازم و ضروری است. میزان كلاژن پوست را افزوده و باعث سفت شدن پوست می شود. چین و چروك و خطوط ریز روی پوست را رفع كرده و سوختگی های ناشی از تشعشعات خورشید را درمان می كند. ویتامین C علاوه بر مركبات به میزان فراوان در فلفل قرمز، سیب زمینی، گوجه فرنگی و كیوی یافت می شود.
▪ ویتامین :E به عنوان یك مرطوب كننده و آب رسان طبیعی عمل می كند. به پوست نرمی و لطافت می بخشد و از زبری و چروك آن جلوگیری می نماید. سد محافظتی در برابر نور خورشید بوده و تاثیر مفیدی در درمان آفتاب سوختگی و كاهش التهابات پوستی دارد. غلات سبوس دار، سبزیجات برگ سبز تیره، تخمه، آجیل، بادام زمینی و فرآورده های سویا نظیر شیر سویا و دانه سویا را فراموش نكنید.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید