پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

رازهای مادرانه


رازهای مادرانه
روزی چند بار همه خانه را دنبال کودک نه ماهه‌تان متر می‌کنید و مراقبش هستید؟ اجازه دستشویی رفتن هم ندارید و او توقع دارد با خودتان ببریدش؟! خانه‌تان مانند گذشته مرتب نیست؟ من درکتان می‌کنم اما به جای اینکه مثل گذشته ،به اتفاق آرین گریه کنم ؛یک راه حل عالی دارم...
اگر بی‌نظمی ‌در خانه به حدی رسیده که موجب استرس و نگرانی شما می‌شود یک پیام ساده را در ذهن خود مرور کنید: توقع خود را پایین بیاور! شما نمی‌توانید امور منزل از قبیل آشپزی، نظافت، لباس‌شویی و منظم کردن زندگی را همانند دورانی که فرزند نداشته‌اید انجام دهید؛ به‌خصوص هنگامی‌که کودک کوچولوی شما به راه بیفتد و بتواند اسباب بازی‌هایش را در تمام طول روز این طرف و آن طرف بیندازد!
برای اینکه بخشی از کارهای منزل را انجام داده و احساس بهتری هم داشته باشید روی برخی کارهای خاص و ساده (که توان انجام آنها را دارید) تمرکز کنید. ابتدا به کارهای ضروری برسید و سپس خانه خود را طوری سازماندهی کنید که زندگی را برای شما ساده‌تر و راحت‌تر کند.؛ لوازم مربوط به کودک را در یک محل نگهداری کنید، اسباب بازی‌های او را هم در محل مناسب دیگری قرار دهید. در صورت امکان از یک دوست یا مادرتان و حتی همسرتان کمک بگیرید که بتوانید همه چیز را در جای جدید و مناسب خود قرار دهید تا کارهای منزل منظم شود. به خودتان کمک کنید. شما برای احساس تقویت روحی و شادابی نیازی به برنامه‌های سنگین و درازمدت ندارید. من چند نکته ساده را که خودم انجام می‌دهم برایتان می‌گویم. با رعایت آنها می‌توانید انرژی و اشتیاق سابق خود را دوباره به دست آورید.
برای مثال نظرتان راجع به یک دوش صبحگاهی چیست؟ از صابون‌های خوش‌بو استفاده کنید و یک موسیقی دلنواز بگذارید. حالا صبحانه خیلی می‌چسبد.
اگر مدتی از وقت خود را به مطالعه کتاب یا داستان‌های مجلات اختصاص دهید علاوه بر استفاده از یک سرگرمی ‌مناسب، ذهن شما نیز فعالیت خود را از سر می‌گیرد. با اتمام کتاب احساس خواهید کرد که کار مهمی‌ برای خودتان انجام داده‌اید.
تمرین‌های یوگا هم اغلب ساده هستند و شما می‌توانید در هر فرصتی از آنها استفاده کنید. نفس عمیق را فراموش نکنید. در صورتی که یوگا برای شما جذاب نیست، ۱۰ دقیقه از تمرین‌های کششی استفاده کنید. خرید لباس و لوازم آرایش هم خوب است. می‌توانید فقط به خرید یک دامن اکتفا کنید یا به یک سالن آرایش و زیبابی بروید و تغییر رنگ یا اصلاح موهای خود را امتحان کنید. صحبت با والدین در مورد مشکلاتتان می‌تواند برایتان مفید باشد.

الهه رضاییان
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید